دانلود پایان نامه ارشد : بررسی موانع استقرار نظام ملاقات آزاد در بخشهای مراقبت ویژه از دیدگاه ارائه دهندگان خدمات … |
- مروری بر پژوهش های انجام شده ……………………………………………………12
فصل دوم : چارچوب نظری
- مقدمه……………………………………………………………………………………………….18
- دیدگاه نظری ……………………………………………………………………………………18
فصل سوم : روش پژوهش
- مقدمه ……………………………………………………………………………………………29
- هدف کلی ……………………………………………………………………………………..30
- اهداف اختصاصی …. ……………………………………………………………………….30
- سؤالات پژوهش ………………………………………………………………………….31
- تعاریف واژهها ………………………………………………………………………………32
- نوع پژوهش ………………………………………………………………………………….35
- جامعه پژوهش ……………………………………………………………………………….35
- مشخصات واحدهای پژوهش …………………………………………………………..36
- روش نمونه گیری و تعداد نمونه ………………………………………………………38
- ابزار گرد آوری دادهها …………………………………………………………………….38
- تعیین روایی ابزار……………………………………………………………………………….39
- تعیین پایایی ابزار……………………………………………………………………………….39
- روش تجزیه و تحلیل دادهها ……………………………………………………………..40
- ملاحظات اخلاقی ……………………………………………………………………………..41
فصل چهارم : یافته های پژوهش
- مقدمه ……………………………………………………………………………………………43
- آمار توصیفی مربوط به اطلاعات دموگرافیک شرکت کنندگان در طرح …..45
- آمار توصیفی مربوط به دیدگاه کلی شرکت کنندگان در طرح نسبت به استقرار نظام ملاقات آزاد در بخشهای مراقبت ویژه …………………………………….48
- آمار توصیفی مربوط به تعیین میزان دانش پرستاران شاغل در بخشهای مراقبت ویژه نسبت به فوائد ملاقات آزاد ……………………………………………………………64
- آمار توصیفی مربوط به تعیین نگرش شرکت کنندگان در طرح نسبت به استقرار نظام ملاقات آزاد در بخشهای مراقبت ویژه ………………………………….58
- آمار توصیفی مربوط به تعیین موانع فیزیکی در استقرار نظام ملاقات آزاد در بخشهای مراقبت ویژه از دیدگاه ارائه دهندگان خدمات سلامت …………. 62
- آمار توصیفی مربوط به تعیین موانع فرهنگی در استقرار نظام ملاقات آزاد در بخشهای مراقبت ویژه از دیدگاه ارائه دهندگان خدمات سلامت…………….64
فصل پنجم : نتایج پژوهش
- مقدمه ……………………………………………………………………………………………66
- بحث و نتیجه گیری ……………………………………………………………………….67
- کاربرد یافتهها ……………………………………………………………………………….75
- محدودیتهای پژوهش ……………………………………………………………………76
- پیشنهادات برای مطالعات بعدی ………………………………………………………….78
منابع …………………………………………………………………………………… 80
پیوستها ………………………………………………………………………………85
چکیده انگلیسی ……………………………………………………………………..90
فهرست جداول :
جدول شماره 1_1 : مزایای استقرار نظام ملاقات آزاد برای سه گروه بیماران، خانواده و ارائه دهندگان خدمات سلامت در بیمارستان
جدول شماره4-1 : آماره های توصیفی سن افراد به تفکیک گروه های مختلف
جدول شماره 4-2 : توزیع فراوانی مطلق و نسبی افراد مورد مطالعه
جدول شماره 4-3: توزیع جنسی افراد شرکت کننده در طرح
جدول شماره4 -4 : توزیع فراوانی مطلق و نسبی وضعیت تأهل افراد مورد مطالعه
جدول شماره4- 5: میانگین سابقه کار در بیمارستان و بخش مراقبتهای ویژه به ماه
جدول شماره 4-6: توزیع فراوانی مطلق و نسبی میزان موافقت با اجرای نظام ملاقات آزاد در بخش مراقبتهای ویژه از دیدگاه افراد مورد مطالعه
جدول شماره 4- 7: توزیع فراوانی مطلق و نسبی مهمترین گروه موثر در استقرار نظام ملاقات آزاد از دیدگاه افراد مورد مطالعه
جدول شماره 4- 8: توزیع فراوانی مطلق و نسبی بیشترین گروه ذینفع با استقرار نظام ملاقات آزاد در بخش های مراقبت ویژه از دیدگاه افراد مورد مطالعه
جدول شماره 4 – 9 : توزیع فراوانی مطلق و نسبی بیشترین گروه متضرر با استقرار نظام ملاقات آزاد در بخش های مراقبت ویژه از دیدگاه افراد مورد مطالعه
جدول شماره 4-10: توزیع نمرات میزان دانش ارائه دهندگان خدمات سلامت نسبت به فوائد ملاقات آزاد در بخش های مراقبت ویژه به تفکیک گروه
جدول شماره4-11: میانگین نمره نگرش ارائه دهندگان خدمات سلامت نسبت به استقرار نظام ملاقات آزاد در بخشهای مراقبت ویژه بیمارستانهای وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در سال 1389
جدول شماره 4-12: تعیین موانع مربوط به ساختارهای فیزیکی بخش مراقبتهای ویژه از دیدگاه ارایه دهندگان خدمات سلامت
جدول شماره 4-13: تعیین موانع فرهنگی ملاقات بیمار و خانواده در بخش مراقبتهای ویژه از دیدگاه ارایه دهندگان خدمات سلامت
فهرست نمودارها :
نمودار شماره 4-1: تعیین سابقهی بستری شدن افراد مورد مطالعه یا یکی از بستگان آنها در بخش مراقبتهای ویژه در طول یک سال اخیر
نمودار شماره4-2: توزیع فراوانی مطلق نمرات دانش پرستاران نسبت به فوائد ملاقات آزاد در بخش های مراقبت ویژه
نمودار شماره4-3: توزیع فراوانی مطلق نمرات دانش پزشکان نسبت به فوائد ملاقات آزاد در بخش های مراقبت ویژه
نمودار شماره4- 4: توزیع فراوانی مطلق نمرات دانش مدیران ارشد بیمارستان نسبت به فوائد ملاقات آزاد در بخش های مراقبت ویژه
نمودار شماره 4-5: توزیع فراوانی مطلق نمرات نگرش پرستاران نسبت به استقرار نظام ملاقات آزاد در بخشهایی مراقبت ویژه بیمارستانهای وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در سال 1389
نمودار شماره 4-6: توزیع فراوانی مطلق نمرات نگرش پزشکان نسبت به استقرار نظام ملاقات آزاد در بخشهایی مراقبت ویژه بیمارستانهای وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در سال 1389
نمودار شماره 4-7: توزیع فراوانی مطلق نمرات نگرش مدیران ارشد نسبت به استقرار نظام ملاقات آزاد در بخشهایی مراقبت ویژه بیمارستانهای وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در سال 1389
این فصل شامل بیان مسئله، زمینه پژوهش، اهمیت مطالعه برای دانش پرستاری و مروری بر پژوهش های انجام شده است.
1-1 :مقدمه
بخش مراقبتهای ویژه[1] بخشی است که بدحالترین بیماران، توسط لایقترین پرسنل، تحت بهترین شرایط و مجهزترین وسایل در دسترس، تحت مراقبت و معالجه قرار میگیرند. به عبارتی بخش مراقبتهای ویژه بخشی است که در آن بالاترین مراقبت مداوم از بیمار و درمان او امکان پذیراست. استفاده از روشهای جدید جراحی و معالجه بدون وجود این بخش کامل نیست[1].
تاریخچه تأسیس بخش مراقبتهای ویژه به زمان جنگ جهانی دوم در سال 1940 برمیگردد. در آن زمان پزشکان به این نتیجه رسیدند که برای کاهش میزان مرگ و میر، مجروحین بدحال باید به طور مجزا، مداوم، و دقیق تحت درمان و مراقبت قرار گیرند، لذا در بیمارستانهای خط مقدم اقدام به تأسیس بخشهایی مراقبت ویژه نمودند. برای این بخشها پرستارانی انتخاب شدند که دارای مهارت و تجربه زیادی بودند. به تدریج در بیمارستانهای شهرها، بخشهایی مراقبت ویژه تأسیس گردید. از سال 1970 بخشهای تخصصی مراقبت ویژه در کنار بخشهای عمومی مراقبت ویژه توسعه پیدا کرده است[1].
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-10-09] [ 10:22:00 ب.ظ ]
|