دانلود پایان نامه ارشد:تأثیر نقوش سفال کلار بر قالی کلاردشت |
2-6 پیشینه سفالگری در ایران…………………………………………………………………………………………………………………..16
2-7 سفال تپه کلار…………………………………………………………………………………………………………………………………….20
2-8 خصوصیات سفال تپه کلار………………………………………………………………………………………………………………….24
2-9 تزئینات سفال تپه کلار……………………………………………………………………………………………………………………….25
2-10 سفال سدۀ های نخستین اسلامی…………………………………………………………………………………………………..27
فصل سوم: پیشینهی هنر قالیبافی ……………………………………………………………………………………………………..29
3-1 قالیبافی در ایران پیش از اسلام………………………………………………………………………………………………………….30
3-2 قالیبافی در ایران بعد از اسلام…………………………………………………………………………………………………………..30
3-3 قالی کلاردشت…………………………………………………………………………………………………………………………………….32
3-3-1 تاریخچه قالی کلاردشت…………………………………………………………………………………………………………………33
3-3-2 نظریات متعدد در مورد قالی کلاردشت…………………………………………………………………………………………34
3-3-3 الیاف مورد استفاده در قالی کلاردشت…………………………………………………………………………………………..35
3-3-4 ابزار مورد استفاده در قالی کلاردشت…………………………………………………………………………………………….37
3-3-5 رنگ و رنگرزی در قالی کلاردشت…………………………………………………………………………………………………38
3-4 طبقه بندی انواع طرح در قالی کلاردشت………………………………………………………………………………………….40
3-4-1 طرح جنگلی……………………………………………………………………………………………………………………………………40
3-4-2 طرح صندوقی…………………………………………………………………………………………………………………………………41
3-4-3 طرح شمله ای………………………………………………………………………………………………………………………………..43
3-4-4 طرح های منسوخ شده…………………………………………………………………………………………………………………..44
3-5 نگارۀ جانوری……………………………………………………………………………………………………………………………………….45
3-6 نگارۀ انسانی…………………………………………………………………………………………………………………………………………48
3-7 نگارۀ گیاهی………………………………………………………………………………………………………………………………………..48
3-8 نگارۀ انتزاعی از اشیاء و زندگی پیرامون……………………………………………………………………………………………..52
3-9 نگارۀ هندسی………………………………………………………………………………………………………………………………………55
فصل چهارم: بررسی تأثیر نقوش سفال کلار بر روی قالی کلاردشت……………………………………………57
4-1 بررسی تأثیر نقوش سفال کلار بر روی قالی کلاردشت……………………………………………………………………..58
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات………………………………………………………………………………………………69
5-1 نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………………………………………………..70
5-2 پیشنهادات…………………………………………………………………………………………………………………………………………..73
فصل ششم: منابع…………………………………………………………………………………………………………………………………….74
فهرست اشکال و تصاویر
عنوان
شکل2-1 مناطق چهار گانه در محوطه اسلامی شهر دِلِه
شکل2-2 سفال دورۀ اسلامی شهر دِلِه
شکل3-1 طرح دفتین
شکل3-2 طرح کاردک
شکل3-3 طرح قیچی
شکل3-4عکس چگونگی رنگرزی
شکل3-5 عکس نمونه طرح جنگلی
شکل3-6 عکس نمونه طرح صندوقی
شکل3-7 عکس نمونه طرح شمله ای
شکل3-8 طرح نگارۀ گوزن و آهو
شکل3-9 طرح نگارۀ چنگ گربه(پیچا چنگ)
شگل3-10 طرح نگارۀ پرندگان
شکل3-11 طرح نگارۀ بلبلک
شکل3-12 طرح نگارۀ پنجه گرگ(ورگ چنگ)
شکل3-13 طرح نگارۀ دم روباه
شکل3-14 طرح نگارۀ استخوان ماهی
شکل3-15 طرح نگارۀ انسانی
شکل3-16 طرح نگارۀ کوه
شکل3-17 طرح نگارۀ درخت
شکل3-18 طرح نگارۀ گل ستاره
شکل3-19 طرح نگارۀ گل پمپال
شکل3-20 طرح نگارۀ گل شیرینی
شکل3-21 طرح نگارۀ آب روان
شکل3-22 طرح نگارۀ گل مخملی
شکل3-23 طرح نگارۀ پله ای(آب روان)
شکل3-24 طرح نگارۀ گل لاله
شکل3-25 طرح نگارۀ گل گرد
شکل3-26 طرح نگارۀ گل گلدان
شکل3-27 طرح نگارۀ گل شاه عباسی
شکل3-28 طرح نگارۀ ول زلفک
شکل3-29 طرح نگارۀ درب دیگ
شکل3-30 طرح نگارۀ حلواقجل
شکل3-31 طرح نگارۀ لمپا
شکل3-32 طرح نگارۀ شانه میک
شکل3-33 طرح نگارۀ کریش
شکل3-34 طرح نگارۀ ترازو
شکل3-35 طرح نگارۀ لانه زنبور
شکل3-36 طرح نگارۀ قیچی
شکل3-37 طرح نگارۀ صندوقی
شکل3-38 طرح نگارۀ گل چارواز
شکل3-39 طرح نگارۀ حلواقجل
شکل3-40 طرح نگارۀ مجمه
شکل3-41 طرح نگارۀ پنجه گرگ
شکل3-42 طرح نگارۀ کلاه خان
شکل4-1 طرح سردوک گلی و سفالی
شکل4-2 طرح سفال تپه کلار و خطوط مواج و شیاری
شکل4-3 طرح سفال دورۀ اسلامی شهر دِلِه
شکل4-4 طرح سفال کلار با طرح نمد و فرش همراه با نقش مایه زیگزاگ
شکل4-5طرح و عکس استفاده از لچکی در زاویه نمد و فرش
شکل4-6 طرح سفال کلار و طرح نمد و فرش با نقش مایه درب دیگ
شکل4-7طرح نقش مایه قلاب زلفک در نمد، فرش، سفال
شکل4-8 طرح نقش مایه لوزی در سفال، نمد، فرش
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-10-09] [ 05:50:00 ب.ظ ]
|