1-9-3- قلمـرو مکانی تحقیق……………………………………………………………………………………………. 7

 

 

1-10- کاربران نتایج تحقیق………………………………………………………………………………………………. 7

 

 

1-11- تعـریف اصطلاحات به­کار رفته در تحقیق ………………………………………………………………….. 7

 

 

1-11-1-بازاریابی الکترونیکی……………………………………………………………………………………………. 7

 

 

1-11-2-فناوری اطلاعات………………………………………………………………………………………………… 8

 

 

1-12- چارچوب کلی تحقیق…………………………………………………………………………………………….. 8

 

 

 

 

 

فصل دوم:مبانی نظری و تحقیق های پیشین

 

 

2-1-مقـدمه………………………………………………………………………………………………………………….. 12

 

 

2-2-تعریف و مفهوم بازاریابی………………………………………………………………………………………….. 12

 

 

2-3- انـواع بازاریابی……………………………………………………………………………………………………… 13

 

 

2-3-1- بازاریابی صنعتی در مقابل بازاریابی مصرفی ……………………………………………………………. 13

 

 

عنوان                                                                                             صفحه

 

 

2-3-2- بازاریابی چندسطحی…………………………………………………………………………………………… 14

 

 

2-3-3- بازاریابی پارتیزانی………………………………………………………………………………………………. 15

 

 

4-2-اهمیت فروش و قیمت­گذاری محصولات……………………………………………………………………… 16

 

 

2-4-1- کالا و خدمات…………………………………………………………………………………………………… 17

 

 

2-4-2- قیمت گذاری…………………………………………………………………………………………………….. 19

 

 

2-5-بازاریابی و تبلیغات…………………………………………………………………………………………………. 20

 

 

2-5-1-انواع تبلیغات و اثر آن…………………………………………………………………………………………… 22

 

 

2-5-2- روش­های اجرای تبلیغات……………………………………………………………………………………… 23

 

 

2-5-3-تبلیغات اینتـرنتی…………………………………………………………………………………………………. 25

 

 

2-5-3-1-ایجاد ارتباط دوطرفه……………………………………………………………………………………….. 25

 

 

2-5-3-2- توانایی هدفگیری ایستا و پویا ی مشتریان……………………………………………………………. 26

 

 

2-5-3-3-دسترسی جهانی و شبانه روزی……………………………………………………………………………. 26

 

 

2-5-3-4- قابلیت اندازه گیری و ردگیری بالا……………………………………………………………………… 26

 

 

2-5-3-5-طراحی پیام آگهی…………………………………………………………………………………………… 26

 

 

2-5-3-6- ارسال، نگهداری و به روز رسانی آسان……………………………………………………………….. 26

 

 

2-5-3-7-قابلیت فروش………………………………………………………………………………………………… 26

 

 

2-5-3-8- ایجاد یك پیوند مستقیم به لیست محصولات………………………………………………………… 27

 

 

2-6- بازاریابی الکترونیکی……………………………………………………………………………………………… 27

 

 

2-6-2- تعریف بازاریابی الکترونیک………………………………………………………………………………….. 29

 

 

2-6-3- تاریخچه…………………………………………………………………………………………………………… 30

 

 

2-7- نیاز به بازار الکترونیک…………………………………………………………………………………………….. 30

 

 

2-8- اهداف، مزایا و چالش­های بازاریابی الکترونیکی…………………………………………………………….. 31

پایان نامه و مقاله

 

 

 

2-8-1- اهداف بازاریابی الکترونیک…………………………………………………………………………………… 32

 

 

2-8-2- مزایای استفاده از بازاریابی الکترونیک……………………………………………………………………… 32

 

 

2-9- برنامه ریزی و پیاده­سازی بازاریابی الکترونیکی………………………………………………………………. 33

 

 

2-10- روش­های بازاریابی الکترونیکی……………………………………………………………………………….. 35

 

 

2-10-1- بازاریابی زنجیره­ای……………………………………………………………………………………………. 35

 

 

2-10-2-پست الکترونیکی………………………………………………………………………………………………. 35

 

 

عنوان                                                                                             صفحه

 

 

2-10-3- موتورهای جستجو گر………………………………………………………………………………………… 36

 

 

2-10-3-1- قدرت موتورهای جستجوگر…………………………………………………………………………….. 36

 

 

2-10-3-2- تبلیغات هدفدار…………………………………………………………………………………………….. 36

 

 

2-10-4- بازاریابی ویروسی…………………………………………………………………………………………….. 37

 

 

2-11- پیشینه­ی تحقیق­……………………………………………………………………………………………………. 38

 

 

2-12-خلاصه­ی فصل…………………………………………………………………………………………………….. 39

 

 

 

 

 

فصل سوم:روش انجام تحقیق

 

 

3-1- مقـدمه………………………………………………………………………………………………………………… 41

 

 

3-2- سوالات و فرضیه­های تحقیق…………………………………………………………………………………….. 41

 

 

3-3-روش­شناسی تحقیق…………………………………………………………………………………………………. 42

 

 

3-3-1- نـوع تحقیق………………………………………………………………………………………………………. 42

 

 

3-3-2-جامعه­ی آماری تحقیق…………………………………………………………………………………………… 43

 

 

3-3-3- نمونه­ی آماری تحقیق و روش نمونه گیری………………………………………………………………… 43

 

 

3-3-4- روش و ابزار جمع­آوری داده­های تحقیق………………………………………………………………….. 44

 

 

3-3-4-1- تجربه­های آزمایشگاهی…………………………………………………………………………………….. 44

 

 

3-3-4-2- بررسی میدانی………………………………………………………………………………………………… 45

 

 

3-3-4-3- تحقیق پیمایشی………………………………………………………………………………………………. 45

 

 

3-4- متغیرها و مولفه­های موثر بر بازاریابی الکترونیکی…………………………………………………………… 45

 

 

3-5- مقیاس اندازه­گیری و طیف پرسشنامه…………………………………………………………………………… 48

 

 

3-6- ابزار سنجش و گـردآوری داده­ها……………………………………………………………………………….. 49

 

 

3-6-1- روایی پرسشنامه…………………………………………………………………………………………………. 49

 

 

3-6-2- پایایی پرسشنامه…………………………………………………………………………………………………. 49

 

 

3-7- ابـزار و روش­های آماری تحقیق………………………………………………………………………………… 51

 

 

3-8-خلاصه­ی فصل………………………………………………………………………………………………………. 51

 

 

 

 

 

فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده­ها و آزمون فرضیه ­ها

 

 

4-1- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………. 53

 

 

عنوان                                                                                             صفحه

 

 

4-2- گردآوری داده­ها و آماره­های توصیفی تحقیق……………………………………………………………….. 53

 

 

4-3-آزمون فرضیه­های تحقیق با استفاده از آمار استنباطی…………………………………………………………. 58

 

 

4-3-1- آزمون فرضیه­ی اول…………………………………………………………………………………………….. 60

 

 

4-3-2- آزمون فرضیه­ی دوم……………………………………………………………………………………………. 61

 

 

4-3-3- آزمون فرضیه­ی سوم……………………………………………………………………………………………. 61

 

 

4-3-4- آزمون فرضیه­ی چهارم…………………………………………………………………………………………. 62

 

 

4-4-خلاصه­ ی فصل………………………………………………………………………………………………………. 63

 

 

 

 

 

فصل پنجم:نتیجه­گیری و پیشنهادات

 

 

5-1- مقـدمه………………………………………………………………………………………………………………… 65

 

 

5-2-یافته­های تحقیق………………………………………………………………………………………………………. 65

 

 

5-3-محدودیت­های تحقیق………………………………………………………………………………………………. 68

 

 

5-4- پیشنهادهای تحقیق…………………………………………………………………………………………………. 68

 

 

5-4-1- پیشنهادهای کاربردی…………………………………………………………………………………………… 69

 

 

5-4-2- پیشنهادهایی برای تحقیق­های آینده…………………………………………………………………………. 69

 

 

منابع و مآخذ

 

 

منابع فارسی………………………………………………………………………………………………………………….. 71

 

 

منابع غیرفارسی……………………………………………………………………………………………………………… 72

 

 

پیوست ها

 

 

نمونه­ی پرسشنامه تحقیق………………………………………………………………………………………………….. 74

 

 

چکیده انگلیسی……………………………………………………………………………………………………………… 77

 

 

فهرست جدول ها

 

 

عنوان                                                                                             صفحه

 

 

جدول2-1-حیطه­ی بازاریابی الکترونیکی……………………………………………………………………………… 34

 

 

جدول 3-1- چارچوب مفهومی تحقیق………………………………………………………………………………… 42

 

 

جدول 3-2-مولفه­های استفاده شده جهت تدوین پرسشنامه………………………………………………………. 46

 

 

جدول3-3- مولفه­های استفاده شده جهت تدوین پرسشنامه……………………………………………………… 47

 

 

جـدول3-4-طیف لیکرت استفاده شده در پرسشنامه تحقیق……………………………………………………… 48

 

 

جـدول 3-5- متغیرهای تحقیق، تعداد و شماره سوالات مربوط به هر کدام…………………………………… 49

 

 

جـدول 3-6-محاسبه­ی آلفای کرونباخ مربوط به سوالات پرسشنامه…………………………………………….. 50

 

 

جدول 4-1- تعداد پاسخگویان مرد و زن…………………………………………………………………………….. 53

 

 

جدول 4-2- پراکندگی در سن پاسخگویان…………………………………………………………………………… 54

 

 

جدول 4-3-پراکندگی در میزان تحصیلات پاسخگویان……………………………………………………………. 54

 

 

جدول 4-4- پراکندگی در وضعیت شغلی پاسخگویان…………………………………………………………… 54

 

 

جـدول4-5- تجزیه و تحلیل داده­ها به کمک آمار توصیفی……………………………………………………….. 55

 

 

جـدول 4-6- آماره­های محاسبه شده برای شاخص­های فرضیه­ی اول………………………………………….. 56

 

 

جـدول 4-7- آماره­های محاسبه شده برای شاخص­های فرضیه­ی دوم………………………………………….. 57

 

 

جـدول4-8- آماره­های محاسبه شده برای شاخص­های فرضیه­ی سوم………………………………………….. 57

 

 

جـدول 4-9- آماره­های محاسبه شده برای شاخص­های فرضیه­ی چهارم………………………………………. 58

 

 

جدول4-10- اولویت بندی شاخص­های اثرگذار بر اجرای بازاریابی الکترونیکی…………………………… 59

 

 

جدول 5-1- مولفه­های راهبردی درون سازمانی……………………………………………………………………. 66

 

 

جدول5-2- مولفه­های عملیاتی درون سازمانی……………………………………………………………………… 66

 

 

جدول 5-3-مولفه­های راهبردی برون سازمانی………………………………………………………………………. 67

 

 

جدول5-4- مولفه­های عملیاتی برون سازمانی……………………………………………………………………….. 67

 

 

 

 

 

چکیـده

 

 

هدف این تحقیق، بررسی عوامل اثرگذار بر اجرای موثر بازاریابی الکترونیکی در فضای کسب و کار ایران از دیدگاه اساتید دانشگاه و مدیران بنگاه­های اقتصادی استان خوزستان است. داده­های تحقیق با استفاده از نمونه­ی آماری شامل 152 پرسشنامه تکمیل و گردآوری شده و با تدوین چهار فرضیه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته­اند. روش تحقیق از نظر ماهیت توصیفی و از نظر هدف کاربردی بوده و جهت آزمون فرضیه­ها آزمون­ Z به کمک نرم­افزارهای SPSS و Excel انجام شده است. شاخص­های بررسی شده به عنوان عوامل اثر گذار بر اجرای بازاریابی الکترونیک 24 مولفه بوده که به دو گروه درون سازمانی و برون سازمانی تقسیم شدند. نتایج تحقیق نشان داد که چهار فرضیه­ی تحقیق تایید می­شود. یعنی از دیدگاه پاسخ دهندگان مولفه­های درون سازمانی با ماهیت راهبردی و عملیاتی و همچنین مولفه­های برون سازمانی با ماهیت راهبردی و عملیاتی بر اجرای موثر بازاریابی الکترونیکی موثر هستند.

 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...