دانلود پایان نامه ارشد: شناسایی عـوامل موثر بر بهكارگیری بازاریابی الكترونیكی در فضای کسب و کار ایران از دیدگاه مدیران … |
1-9-3- قلمـرو مکانی تحقیق……………………………………………………………………………………………. 7
1-10- کاربران نتایج تحقیق………………………………………………………………………………………………. 7
1-11- تعـریف اصطلاحات بهکار رفته در تحقیق ………………………………………………………………….. 7
1-11-1-بازاریابی الکترونیکی……………………………………………………………………………………………. 7
1-11-2-فناوری اطلاعات………………………………………………………………………………………………… 8
1-12- چارچوب کلی تحقیق…………………………………………………………………………………………….. 8
فصل دوم:مبانی نظری و تحقیق های پیشین
2-1-مقـدمه………………………………………………………………………………………………………………….. 12
2-2-تعریف و مفهوم بازاریابی………………………………………………………………………………………….. 12
2-3- انـواع بازاریابی……………………………………………………………………………………………………… 13
2-3-1- بازاریابی صنعتی در مقابل بازاریابی مصرفی ……………………………………………………………. 13
عنوان صفحه
2-3-2- بازاریابی چندسطحی…………………………………………………………………………………………… 14
2-3-3- بازاریابی پارتیزانی………………………………………………………………………………………………. 15
4-2-اهمیت فروش و قیمتگذاری محصولات……………………………………………………………………… 16
2-4-1- کالا و خدمات…………………………………………………………………………………………………… 17
2-4-2- قیمت گذاری…………………………………………………………………………………………………….. 19
2-5-بازاریابی و تبلیغات…………………………………………………………………………………………………. 20
2-5-1-انواع تبلیغات و اثر آن…………………………………………………………………………………………… 22
2-5-2- روشهای اجرای تبلیغات……………………………………………………………………………………… 23
2-5-3-تبلیغات اینتـرنتی…………………………………………………………………………………………………. 25
2-5-3-1-ایجاد ارتباط دوطرفه……………………………………………………………………………………….. 25
2-5-3-2- توانایی هدفگیری ایستا و پویا ی مشتریان……………………………………………………………. 26
2-5-3-3-دسترسی جهانی و شبانه روزی……………………………………………………………………………. 26
2-5-3-4- قابلیت اندازه گیری و ردگیری بالا……………………………………………………………………… 26
2-5-3-5-طراحی پیام آگهی…………………………………………………………………………………………… 26
2-5-3-6- ارسال، نگهداری و به روز رسانی آسان……………………………………………………………….. 26
2-5-3-7-قابلیت فروش………………………………………………………………………………………………… 26
2-5-3-8- ایجاد یك پیوند مستقیم به لیست محصولات………………………………………………………… 27
2-6- بازاریابی الکترونیکی……………………………………………………………………………………………… 27
2-6-2- تعریف بازاریابی الکترونیک………………………………………………………………………………….. 29
2-6-3- تاریخچه…………………………………………………………………………………………………………… 30
2-7- نیاز به بازار الکترونیک…………………………………………………………………………………………….. 30
2-8- اهداف، مزایا و چالشهای بازاریابی الکترونیکی…………………………………………………………….. 31
2-8-1- اهداف بازاریابی الکترونیک…………………………………………………………………………………… 32
2-8-2- مزایای استفاده از بازاریابی الکترونیک……………………………………………………………………… 32
2-9- برنامه ریزی و پیادهسازی بازاریابی الکترونیکی………………………………………………………………. 33
2-10- روشهای بازاریابی الکترونیکی……………………………………………………………………………….. 35
2-10-1- بازاریابی زنجیرهای……………………………………………………………………………………………. 35
2-10-2-پست الکترونیکی………………………………………………………………………………………………. 35
عنوان صفحه
2-10-3- موتورهای جستجو گر………………………………………………………………………………………… 36
2-10-3-1- قدرت موتورهای جستجوگر…………………………………………………………………………….. 36
2-10-3-2- تبلیغات هدفدار…………………………………………………………………………………………….. 36
2-10-4- بازاریابی ویروسی…………………………………………………………………………………………….. 37
2-11- پیشینهی تحقیق……………………………………………………………………………………………………. 38
2-12-خلاصهی فصل…………………………………………………………………………………………………….. 39
فصل سوم:روش انجام تحقیق
3-1- مقـدمه………………………………………………………………………………………………………………… 41
3-2- سوالات و فرضیههای تحقیق…………………………………………………………………………………….. 41
3-3-روششناسی تحقیق…………………………………………………………………………………………………. 42
3-3-1- نـوع تحقیق………………………………………………………………………………………………………. 42
3-3-2-جامعهی آماری تحقیق…………………………………………………………………………………………… 43
3-3-3- نمونهی آماری تحقیق و روش نمونه گیری………………………………………………………………… 43
3-3-4- روش و ابزار جمعآوری دادههای تحقیق………………………………………………………………….. 44
3-3-4-1- تجربههای آزمایشگاهی…………………………………………………………………………………….. 44
3-3-4-2- بررسی میدانی………………………………………………………………………………………………… 45
3-3-4-3- تحقیق پیمایشی………………………………………………………………………………………………. 45
3-4- متغیرها و مولفههای موثر بر بازاریابی الکترونیکی…………………………………………………………… 45
3-5- مقیاس اندازهگیری و طیف پرسشنامه…………………………………………………………………………… 48
3-6- ابزار سنجش و گـردآوری دادهها……………………………………………………………………………….. 49
3-6-1- روایی پرسشنامه…………………………………………………………………………………………………. 49
3-6-2- پایایی پرسشنامه…………………………………………………………………………………………………. 49
3-7- ابـزار و روشهای آماری تحقیق………………………………………………………………………………… 51
3-8-خلاصهی فصل………………………………………………………………………………………………………. 51
فصل چهارم:تجزیه و تحلیل دادهها و آزمون فرضیه ها
4-1- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………. 53
عنوان صفحه
4-2- گردآوری دادهها و آمارههای توصیفی تحقیق……………………………………………………………….. 53
4-3-آزمون فرضیههای تحقیق با استفاده از آمار استنباطی…………………………………………………………. 58
4-3-1- آزمون فرضیهی اول…………………………………………………………………………………………….. 60
4-3-2- آزمون فرضیهی دوم……………………………………………………………………………………………. 61
4-3-3- آزمون فرضیهی سوم……………………………………………………………………………………………. 61
4-3-4- آزمون فرضیهی چهارم…………………………………………………………………………………………. 62
4-4-خلاصه ی فصل………………………………………………………………………………………………………. 63
فصل پنجم:نتیجهگیری و پیشنهادات
5-1- مقـدمه………………………………………………………………………………………………………………… 65
5-2-یافتههای تحقیق………………………………………………………………………………………………………. 65
5-3-محدودیتهای تحقیق………………………………………………………………………………………………. 68
5-4- پیشنهادهای تحقیق…………………………………………………………………………………………………. 68
5-4-1- پیشنهادهای کاربردی…………………………………………………………………………………………… 69
5-4-2- پیشنهادهایی برای تحقیقهای آینده…………………………………………………………………………. 69
منابع و مآخذ
منابع فارسی………………………………………………………………………………………………………………….. 71
منابع غیرفارسی……………………………………………………………………………………………………………… 72
پیوست ها
نمونهی پرسشنامه تحقیق………………………………………………………………………………………………….. 74
چکیده انگلیسی……………………………………………………………………………………………………………… 77
فهرست جدول ها
عنوان صفحه
جدول2-1-حیطهی بازاریابی الکترونیکی……………………………………………………………………………… 34
جدول 3-1- چارچوب مفهومی تحقیق………………………………………………………………………………… 42
جدول 3-2-مولفههای استفاده شده جهت تدوین پرسشنامه………………………………………………………. 46
جدول3-3- مولفههای استفاده شده جهت تدوین پرسشنامه……………………………………………………… 47
جـدول3-4-طیف لیکرت استفاده شده در پرسشنامه تحقیق……………………………………………………… 48
جـدول 3-5- متغیرهای تحقیق، تعداد و شماره سوالات مربوط به هر کدام…………………………………… 49
جـدول 3-6-محاسبهی آلفای کرونباخ مربوط به سوالات پرسشنامه…………………………………………….. 50
جدول 4-1- تعداد پاسخگویان مرد و زن…………………………………………………………………………….. 53
جدول 4-2- پراکندگی در سن پاسخگویان…………………………………………………………………………… 54
جدول 4-3-پراکندگی در میزان تحصیلات پاسخگویان……………………………………………………………. 54
جدول 4-4- پراکندگی در وضعیت شغلی پاسخگویان…………………………………………………………… 54
جـدول4-5- تجزیه و تحلیل دادهها به کمک آمار توصیفی……………………………………………………….. 55
جـدول 4-6- آمارههای محاسبه شده برای شاخصهای فرضیهی اول………………………………………….. 56
جـدول 4-7- آمارههای محاسبه شده برای شاخصهای فرضیهی دوم………………………………………….. 57
جـدول4-8- آمارههای محاسبه شده برای شاخصهای فرضیهی سوم………………………………………….. 57
جـدول 4-9- آمارههای محاسبه شده برای شاخصهای فرضیهی چهارم………………………………………. 58
جدول4-10- اولویت بندی شاخصهای اثرگذار بر اجرای بازاریابی الکترونیکی…………………………… 59
جدول 5-1- مولفههای راهبردی درون سازمانی……………………………………………………………………. 66
جدول5-2- مولفههای عملیاتی درون سازمانی……………………………………………………………………… 66
جدول 5-3-مولفههای راهبردی برون سازمانی………………………………………………………………………. 67
جدول5-4- مولفههای عملیاتی برون سازمانی……………………………………………………………………….. 67
چکیـده
هدف این تحقیق، بررسی عوامل اثرگذار بر اجرای موثر بازاریابی الکترونیکی در فضای کسب و کار ایران از دیدگاه اساتید دانشگاه و مدیران بنگاههای اقتصادی استان خوزستان است. دادههای تحقیق با استفاده از نمونهی آماری شامل 152 پرسشنامه تکمیل و گردآوری شده و با تدوین چهار فرضیه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتهاند. روش تحقیق از نظر ماهیت توصیفی و از نظر هدف کاربردی بوده و جهت آزمون فرضیهها آزمون Z به کمک نرمافزارهای SPSS و Excel انجام شده است. شاخصهای بررسی شده به عنوان عوامل اثر گذار بر اجرای بازاریابی الکترونیک 24 مولفه بوده که به دو گروه درون سازمانی و برون سازمانی تقسیم شدند. نتایج تحقیق نشان داد که چهار فرضیهی تحقیق تایید میشود. یعنی از دیدگاه پاسخ دهندگان مولفههای درون سازمانی با ماهیت راهبردی و عملیاتی و همچنین مولفههای برون سازمانی با ماهیت راهبردی و عملیاتی بر اجرای موثر بازاریابی الکترونیکی موثر هستند.
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-10-09] [ 08:58:00 ب.ظ ]
|