2-2-2) مدیریت کیفیت جامع                                                                                    17

 

2-2-3) مبانی نظری جوایز کیفیت و بهره وری د رجهان                                         18

 

2-2-4) ارکان فلسفی مدیریت کیفیت جامع                                                              18

 

                                                                                                                                             

 

2 -3) جوایز کیفیت                                                                                                         19

 

  2-3-1) تعریف جوایز کیفیت                                                                                     19

 

 2-3-2) گستردگی جوایز کیفیت                                                                               19

 

 2-4) مروری اجمالی بر انواع مختلف مدل ها و جوایز تعالی سازمانی                              20

 

2-4-1) جوایز مالکوم بالدریج                                                                                         20

 

  2-4-1-1)  نقش اساسی معیارها                                                                                  20

 

  2-4-1-2) اهداف جایزه مالکوم بالدریج                                                                 20

 

   2-4-1-3) ارزش ها و مفاهیم جایزه مالکوم بالدریج                                                      21

 

  2-4-1-4)نقاط قوت و ضعف مدل بالدریج                                                                    23

 

2-4-1-5)معیارهای جایزه مالکوم بالدریج                                                                    24

 

   2-4-1-6) الگو (چارچوب) معیارهای بالدریج                                                               26

 

     2-4-2) جوایز دمینگ ژاپن                                                                                       26

 

   2-4-2-1) کلیات مدل دمینگ                                                                             26

 

  2- 4-2-2)حوزه های اصلی در جایزه دمینگ                                                       27

 

   2-4-2-3) مزایای جایزه دمینگ                                                                           31

 

2- 4-2-4)ویژگی های برندگان جایزه دمینگ                                                      31

 

2-4-2-5) اهداف جایزه دمینگ                                                                              32

 

      2- 4-2-6)اصول/ ارزش ها                                                                                       33

 

      2- 4-2-7) الگو( چارچوب) معیارها                                                                          34

 

 2-4-3) جایزه کیفیت کانادا                                                                                           34

 

2-4-3-1) اهداف                                                                                                     34

 

      2- 4-3-2)اصول و ارزش ها                                                                                      35

 

      2-4-3-3) معیارها                                                                                                    35

 

2-4-4) جایزه کیفیت استرالیا                                                                                        36

 

     2-4-4-1) اهداف                                                                                                      36

 

     2-4-4-2)اصول و ارزش ها                                                                                        36

 

     2-4-4-3) معیارها                                                                                                     37

 

     2- 4-4-4) الگو(چارچوب) معیارها                                                                            39

 

2-4-5) جایزه ملی کیفیت فرانسه                                                                                  39

 

     2-4-5-1) معیارها                                                                                                     39

 

     2-4-5-2)ترتیب اهدای جوایز کیفیت فرانسه                                                          40

 

     2-4-5-3) دستاوردهای جایزه ملی کیفیت فرانسه                                                   40

 

     2-4-5-4) الگو(چارچوب) معیارها                                                                             41

 

2-4-6) جایزه کیفیت اروپا EFQM                                                                                42

 

     2-4-6-1)تاریخچه مدل تعالی سازمانی EFQM                                                        42

 

     2-4-6-2)اهداف                                                                                                       43

 

     2-4-6-3)اصول و ارزش ها                                                                                        43

 

     2-4-6-4) معیارها                                                                                                     43

 

     2-4-6-5)تاریخچه توسعه مدل تعالی اروپاییEFQM                                               44

 

     2-4-6-6)دیدگاه و مأموریت EFQM                                                                        45

 

     2-4-6-7)اعضا و نمایندگان EFQM                                                                          45

 

     2-4-6-8) مزایای به گارگیری مدل تعالی EFQM                                                     46

 

     2-4-6-9)اجزای اصلی در مدل تعالی EFQM                                                           46

 

     2-4-6-10)مفاهیم بنیادین تعالی                                                                              47

 

     2-4-6-11) سطوح مختلف سرآمدی در مفاهیم بنیادین EFQM                             52

 

     2-4-6-12)معرفی مدل                                                                                            53

 

     2-4-6-13)معیارهای مدلEFQM                                                                            56

 

          2-4-6-13-1) معیار رهبری                                                                                56

 

          2-4-6-13-2) معیار خط مشی- استراتژی                                                         57

پایان نامه و مقاله

 

 

          2-4-6-13-3)معیار کارکنان                                                                                57

 

          2-4-6-13-4) معیار منابع  شراکت ها                                                              58

 

          2-4-6-13-5)معیار فرآیندها                                                                              58

 

          2-4-6-13-6) معیار نتایج مشتری                                                                     59

 

          2-4-6-13-7) معیار نتایج کارکنان                                                                     63

 

          2-4-6-13-8) معیار نتایج جامعه                                                                        66

 

          2-4-6-13-9) معیار نتایج کلیدی عملکرد                                                          69

 

    2-4-6-14) سطوح سرآمدی در مدل EFQM و  فرآیند دریافت جایزه                     72

 

    2-4-6-15)اندازه گیری میزان برتری سازمان                                                           75

 

    2-4-6-16) نحوه شرکت در فرآیندهای جایزه ملی کیفیت                                       77

 

    2-4-6-17)روش های خود ارزیابی                                                                             78

 

    2-4-6-18)منطق رادار                                                                                              83

 

    2-4-6-19) ارتباط میان مفاهیم بنیادین سرآمدی و مدل سرآمدی EFQM             88

 

    2-4-6-20)مدل تعالی در کسب و کار کارنجی(KBEM)                                             89

 

        2-4-6-20-1) ارزش های مدل تعالی در کسب و کار کانجی                                  89

 

2-5) بخش دوم (پیشینه تحقیق)                                                                                    91

 

     2-5-1) پیشینه تحقیق در مورد EFQM                                                                   91

 

     2-5-2)  مرور اجمالی بر تحقیق های انجام گرفته در ایران                                        92

 

    2-5-3) مروری بر تحقیق های انجام شده خارجی                                                       94

 

2-6) نتیجه گیری                                                                                                         100

 

 فصل سوم: روش شناسی پژوهش

 

3-1) مقدمه                                                                                                                     104          

 

3-2) روش وقوع تحقیق                                                                                               104

 

     3-2-1) نوع و هدف تحقیق                                                                    104

 

3-3) جامعه آماری                                                                                                         105

 

3-4) نمونه آماری                                                                                                          106

 

     3-4-1) تعریف                                                                                                        106

 

     3-4-2) روش نمونه گیری                                                                                        107

 

3-5)قلمرو تحقیق                                                                                                         107

 

     3-5-1) قلمرو موضوع تحقیق                                                                                 107

 

     3-5-2) قلمرو زمانی                                                                                                107

 

     3-5-3) قلمرو مکانی                                                                                               108

 

     3-5-2) قلمرو زمانی                                                                                                107

 

3-6)ابزار گردآوری داده ها                                                                                            108

 

     3-6-1) ابزارها و مقیاس های اندازه گیری                                                               109

 

3-7) تعداد سوالات پرسشنامه                                                                                     110

 

3-8) سنجش روایی و پایایی ابزار پژوهش                                                                     110

 

    3-8-1) روایی ابزار سنجش                                                                                      111

 

    3-8-2) پایایی یا اعتبار پرسشنامه                                                                           111

 

3-9) روش تحلیل داده­ها                                                                                              115

 

فصل چهارم: یافته های پژوهش

 

4-1) مقدمه                                                                                                                  117

 

4-2) بررسی اطلاعات جمعیت شناختی                                                                         117

 

     4-2-1)میزان سن پاسخ دهندگان                                                                          117

 

     4-2-2)جنسیت پاسخ دهندگان                                                                             118

 

     4-2-3) میزان تحصیلات پاسخ دهندگان                                                                119

 

     4-2-4) گرایش تحصیلی پاسخ دهندگان                                                                120

 

     4-2-5) سمت سازمانی پاسخ دهندگان                                                                   121

 

     4-2-6)سابقه خدمت( تجربه کاری) پاسخ دهندگان                                                122

 

4-3) مدل مورد استفاده در پژوهش                                                                              123

 

     4-3-1) روش تعیین شاخص­های مدل                                                                     124

 

     4-3-2)روش تعیین ابعاد مدل                                                                                 125

 

4-4) تجزیه و تحلیل سؤال­های تحقیق                                                                         126

 

     4-4-1) آزمون همبستگی پیرسون                                                                         129

 

          4-4-1-1) نتایج آزمون همبستگی پیرسون                                                      130

 

         4-4-1-2) تحلیل نتایج به تفکیک معیارها                                                         131

 

            4-4-1-2-1) معیار رهبری                                                                              131

 

            4-4-1-2-2) معیار فرآیندها                                                                           132

 

            4-4-1-2-3) معیار کارکنان                                                                             133

 

            4-4-1-2-4) معیارخط مشی- استراتژی                                                        134

 

            4-4-1-2-5) معیار منابع- شراکت ها                                                              135

 

            4-4-1-2-6) معیارنتایج کارکنان                                                                    135

 

            4-4-1-2-7) معیار نتایج مشتریان                                                                 136

 

            4-4-1-2-8) معیار نتایج جامعه                                                                      137

 

            4-4-1-2-9) معیارنتایج کلیدی عملکرد                                                         137

 

       4-4-2) تجزیه و تحلیل رگرسیون                                                                         138

 

       4-4-3) یافته های فرعی تحقیق                                                                           148

 

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها

 

5-1) مقدمه                                                                                                                     158

 

5-2) مروری بر یافته های پژوهش                                                                                       158

 

     5-2-1) معیار رهبری                                                                                                   158

 

     5-2-2) معیارخط مشی- استراتژی                                                                                159

 

     5-2-3) معیار کارکنان                                                                                                  159

 

     5-2-4) معیار منابع- شراکت ها                                                                                    160

 

     5-2-5) معیار فرایندها                                                                                                 160

 

     5-2-6) معیار نتایج مشتریان                                                                                        161

 

     5-2-7) معیار نتایج کارکنان                                                                                         162

 

     5-2-8) معیار نتایج جامعه                                                                                            162

 

     5-2-9) معیار نتایج کلیدی عملکرد                                                                               163

 

5-3) پیشنهادها                                                                                                               164

 

     5-3-1) رهبری                                                                                                           164

 

     5-3-2) خط مشی- استراتژی                                                                                       164

 

     5-3-3) کارکنان                                                                                                          165

 

     5-3-4)منابع  شراکت ها                                                                                            166

 

     5-3-5) فرایند                                                                                                            166

 

5-4) محدودیت­ها                                                                                                             167

 

5-5) پیشنهادها جهت پژوهش­های آتی                                                                               167

 

منابع                                                                                                                                169

 

پیوست­ها                                                                                                                                   175

 

فهرست اشکال

 

شکل 2 -1: چارچوب بالدریج                                                                                           22

 

شکل2-2:  الگوی جایزه کیفیت بالدریج                                                                          26

 

شکل2-3: الگوی جایزه کیفیت دمینگ                                                                           34

 

شکل 2-4: الگوی معیارهای جایزه کیفیت استرالیا                                                         39

 

شکل 2-5: مدل جایزه ملی کیفیت فرانسه و معیارهای آن                                             41

 

شکل 2-6: اجزای اصلی مدل EFQM و ارتباط بین آنها                                                  47

 

شکل 2-7: مدل تعالی سازمانی EFQM                                                                           53

 

شکل 2-8: چرخه کیفیت دمینگ(PDCA)                                                                  55

 

شکل 2-9:  هرم تعدیل یافته کانجی                                                                                89

 

شکل 2-10: مدل فشرده تعالی کانجی                                                                            90

 

شکل 2-11: هرم تعدیل یافته کانجی                                                                               52

 

شکل 2-12: مدل فشرده تعالی کانجی                                                                            53

 

شکل4-1: میزان سن پاسخ دهندگان                                                                           118

 

شکل4-2: نمودار میله ای توزیع فراوانی جنسیت پاسخ دهندگان                               119

 

شکل 4-3: نمودار میله ای گرایش تحصیلی پاسخ دهندگان                                         121

 

شکل4-4: نمودار میله ای درصد فراوانی سمت( پست) سازمانی پاسخ دهندگان         122

 

شکل4-5 نمودار توزیع فراوانی تجربه کاری پاسخ دهندگان                                        123

 

شکل4-6: مدل کلی روابط بینشاخص های تحقیق                                                        125

 

شکل4-7: نمودار درصد فراوانی نحوه پاسخگویی به سؤالات تحقیق(طیف لیکرت)      127

 

شکل 4-8: نمودار فراوانی نحوه پاسخگویی به سؤالات بخش توانمند ساز مدل             128

 

شکل4-9: نمودار فراوانی نحوه پاسخگویی به سؤالات بخش نتایج مدل EFQM           128

 

 

 

فهرست جداول

 

جدول2-1: کاربرد ارزیابی عملکرد                                                                                   13

 

جدول 2-2: معیار های مدل مالكولم بالدریج                                                                   38

 

جدول 2-3: مقایسه مدلهای ارزیابی كیفیت ژاپن، امریكا، اروپا                                      51

 

جدول 3-1: توزیع سوالات هر بعد                                                                                   62

 

جدول4-1: میزان سن پاسخ دهندگان                                                                            67

 

جدول4-2:  میزان تحصیلات پاسخ دهندگان                                                                  68

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...