پایان نامه ارشد:شناسایی ورتبه بندی مهمترین عناصر آمیخته بازاریابی در خرید یخچال وبررسی دوبرند الجی و اسنوا بر اساس عناصر … |
1-12 تعریف واژه ها و متغیرهای تحقیق. 7
2-1 مقدمه. 10
2-2 مبانی نظری.. 10
2-2-1 آشنایی با صنعت یخچال. 10
2-2-1-1 تاریخچه یخچال در جهان. 10
2-2-1-2 تاریخچه یخچال در ایران. 12
2-2-1-3 وضعیت تولید یخچال در ایران. 12
2-2-1-4 وضعیت واردات یخچال در ایران. 13
2-2-1-5 نقش بازارهای خارجی در صنعت لوازم خانگی ایران. 13
2-2-1-6 مشکلات صنعت لوازم خانگی در ایران. 13
2-2-2 آشنایی با مفاهیم بازاریابی.. 18
2-2-1-2 بازاریابی در ایران. 18
2-2- 2-2 مفهوم بازاریابی.. 19
2-2 -2-3 تعریف بازاریابی جدید. 21
2-2-2-4 مراحل اصلی تحول بازاریابی.. 21
2-2-2-5 فرایند بازاریابی.. 24
2-2-2-6 وظایف مدیریت بازاریابی.. 24
2-2-2-7 محیط بازاریابی.. 26
2-2-2-8 سیستم بازاریابی.. 26
2-2-2-9 آمیخته بازار یابی.. 27
2-2-2-10 رفتار مصرف کننده 31
2-2-2-11 خصوصیات فردی موثر در رفتار مصرف کننده 32
2-2-2-12 فرایند تصمیم گیری خریدار. 34
2-2-2-13انواع رفتار در تصمیم گیری خرید. 37
2-3 پیشینه تحقیق. 39
3-1 مقدمه. 44
3-2 روش تحقیق. 44
3-3 جامعه آماری.. 45
3-4 نمونه آماری و روش نمونه گیری.. 45
3-5 ابزار تحقیق. 45
3-6 روش های آماری مورد استفاده: 46
3-6-1 آزمون میانگین یک جامعه. 46
3-6-2 فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) 46
3-6-2-1 اصول فرآیند تحلیل سلسله مراتبی.. 47
3-6-2-2 مدل فرایند تحلیل سلسله مراتبی.. 47
3-6-2-3 سازگاری در قضاوتها 49
4-1 مقدمه. 52
4-3 آمار استنباطی و بررسی وضعیت متغیرهای تحقیق. 52
4-3-1 شناسایی عوامل موثر بر خرید یخچال. 52
4-3-2 نتایج حاصل از تحلیل سلسله مراتبی گروهی(GAHP) 58
4-3-3 رتبه بندی مهمترین عناصر آمیخته بازاریابی در خرید یخچال الجی.. 58
4-3-4 رتبه بندی مهمترین عناصر آمیخته بازاریابی در خرید یخچال اسنوا 65
5-1 مقدمه. 73
5-2 خلاصه نتایج.. 73
5-3 بحث و نتیحه گیری.. 75
5-4 پیشنهادات کاربردی.. 77
5-5 پیشنهادات برای تحقیقات آتی.. 78
5-6 موانع و محدودیت های تحقیق. 78
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول 2-1 آمار تولید یخچال، 1387- 1380……………………………………12
جدول 2-2 پژوهش های صورت گرفته در جهان. 40
جدول 3-1 ارزش گذاری شاخصها نسبت به هم………………………………48
جدول 3-2 شاخص تصادفی.. 50
جدول 4-1 آماره های یک نمونه ای.. 53
جدول 4-2 آزمون یک نمونه ای.. 55
جدول 4-3 ماتریس مقایسات زوجی تلفیقی معیارهای اصلی.. 56
جدول 4-4 ماتریس مقایسات زوجی تلفیقی معیار قیمت.. 57
جدول 4-5 ماتریس مقایسات زوجی تلفیقی معیار ترفیع. 57
جدول 4-6 ماتریس مقایسات زوجی تلفیقی معیار محصول. 58
جدول 4-7 ماتریس مقایسات زوجی تلفیقی معیار مکان. 58
جدول4-8 ماتریس نرمالایز شده مقایسات زوجی تلفیقی معیارهای اصلی همراه با وزن ها……………………..59
جدول 4-9 ماتریس نرمالایز شده مقایسات زوجی تلفیقی معیار قیمت همراه با وزن ها 59
جدول 4-10 ماتریس نرمالایز شده مقایسات زوجی تلفیقی معیار ترفیع همراه با وزن ها 60
جدول 4-11 ماتریس نرمالایز شده مقایسات زوجی تلفیقی معیار محصول همراه با وزن ها 60
جدول 4-12 ماتریس نرمالایز شده مقایسات زوجی تلفیقی معیار مکان همراه با وزن ها 61
جدول 4-13 رتبه بندی مهمترین عناصر آمیخته بازاریابی در خرید یخچال الجی بر مبنای روش AHP. 62
جدول 4-14 رتبه بندی مهمترین زیرمعیارهای آمیخته بازاریابی درخرید یخچال الجی بر مبنای روش AHP. 62
جدول 4-15 ماتریس مقایسات زوجی تلفیقی معیارهای اصلی.. 63
جدول 4-16 ماتریس مقایسات زوجی تلفیقی معیار قیمت.. 63
جدول 4-17 ماتریس مقایسات زوجی تلفیقی معیار ترفیع. 64
جدول 4-18 ماتریس مقایسات زوجی تلفیقی معیار محصول……………………………………..64
جدول 4-19 ماتریس مقایسات زوجی تلفیقی معیار مکان. 65
جدول 4-20 ماتریس نرمالایز شده مقایسات زوجی تلفیقی معیارهای اصلی همراه با وزن ها 66
جدول 4-21 ماتریس نرمالایز شده مقایسات زوجی تلفیقی معیار قیمت همراه با وزن ها…………………..66
جدول 4-22 ماتریس نرمالایز شده مقایسات زوجی تلفیقی معیار ترفیع همراه با وزن ها 66
جدول 4-23 ماتریس نرمالایز شده مقایسات زوجی تلفیقی معیار محصول همراه با وزن ها 67
جدول 4-24 ماتریس نرمالایز شده مقایسات زوجی تلفیقی معیار مکان همراه با وزن ها 68
جدول 4-25 رتبه رتبه بندی مهمترین عناصر آمیخته بازاریابی در خرید یخچال اسنوا بر مبنای روش AHP. 69
جدول 4-26 رتبه بندی مهمترین زیرمعیارهای آمیخته بازاریابی در خرید یخچال اسنوا بر مبنای روش AHP. 69
جدول 1-5 خلاصه نتایج در رتبه بندی معیارهای اصلی.. 71
جدول 2-5 خلاصه نتایج در رتبه بندی زیرمعیارهای.. 72
فهرست اشکال
عنوان صفحه
شکل 2-1 یک مدل ساده از فرایند بازاریابی.. 24
شکل 2-2 عناصر یک سیستم نوین بازاریابی.. 27
30
شکل 2-4 فرایند تصمیم گیری خریدار. 36
شکل 2-5 انواع رفتار در تصمیم………………….37
چکیده
درادبیات نوین مدیریت هر یک از وظایف مدیران مانند برنامه ریزی، سازماندهی، کنترل و… جلوه ای از نوعی تصمیم گیری هستند. در این میان تصمیم گیری راجع به انتخاب عناصر آمیخته بازاریابی (محصول، قیمت، توزیع، ترفیع ) و تعیین اولویت نسبی هر کدام که در واقع شالوده اساسی سیستم بازاریابی را تشکیل میدهداز اهمیت ویژه ای برخوردار است.
چرا که علاوه بر ارضای نیازهای بازار هدف باید با اهداف سازمانی و بازاریابی موسسه نیز منطبق باشد. این پروژه به شناسایی و رتبه بندی مهمترین عناصر آمیخته بازاریابی در خرید یخچال از دید فروشندگان ومقایسه و بررسی دو برند الجی[1] و اسنوا[2] با توجه به این عناصر میپردازد. با توجه به ساختار مساله از روش فرایند سلسله مراتبی استفاده شده است. پس از شناسایی معیارهای موثر بر انتخاب و خرید یخچال به کمک پرسشنامه، با استفاده از مقایسه های زوجی و تحلیل آن به کمک نرم افزار (انتخاب خبره) وزن نهایی هر یک از اجزای عناصر آمیخته بازاریابی مشخص گردید وبه این ترتیب این عوامل با توجه به وزن نهایی به دست آمده رتبه بندی شدند در نهایت دو برند الجی واسنوا با توجه به معیارها و زیر معیارهای موثر شناسایی شده در خرید با هم مقایسه شدند.
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-10-09] [ 06:21:00 ب.ظ ]
|