• مسایل مکان یابی- تخصیص………………………………………………………… 12

     

      • طبقه بندی مساله مکان یابی- تخصیص………………………………. 12

     

     

      • انواع مدل های مکان یابی- تخصیص…………………………………. 14

     

     

 

 

  • ادبیات و پیشینه تحقیق………………………………………………………………… 21

 

 

 

 

فصل سوم: مدل ریاضی…………………………………………………………………………………….. 30

 

 

 

    •  

        • مقدمه……………………………………………………………………………………… 31

       

       

        • تعیین اولویت کوتاهترین مسیر )سناریو اول(…………………………………. 31

           

            • تعریف و نمایش شبکه…………………………………………………… 31

           

           

            • عملیات اولیه ریاضی……………………………………………………… 35

           

           

            • الگوریتم کوتاه­ترین مسیر………………………………………………… 37

           

           

       

       

        • مدل تعیین سیاست بهینه در سناریو دوم…………………………………………… 40

       

       

        • روش حل مدل………………………………………………………………………….. 43

       

       

 

 

فصل چهارم: نتایج محاسبات………………………………………………………………………………. 46

 

 

 

    •  

        • مقدمه……………………………………………………………………………………… 47

       

       

        • مثال توضیحی سناریوی اول………………………………………………………….. 47

       

       

        • الگوریتم حداقل برش مجموعه­ها……………………………………………………. 49

       

       

        • مثال نمونه سناریوی دوم………………………………………………………………. 54

           

            • تحلیل حساسیت روش حل مدل سناریو دوم………………………… 61

           

           

       

       

 

 

فصل پنجم: نتیجه­گیری و پیشنهادها………………………………………………………………………. 63

 

 

 

    •  

        • نتیجه­گیری………………………………………………………………………………… 64

       

       

        • پیشنهادها برای کارهای آتی………………………………………………………….. 64

       

       

 

 

فهرست منابع…………………………………………………………………………………………………… 65

 

 

مراجع فارسی………………………………………………………………………………………. 66

 

 

مراجع لاتین………………………………………………………………………………………… 66

 

 

چکیده انگلیسی………………………………………………………………………………………………… 71

 

 

فهرست شکل­ها

 

 

شکل 2- 1. دسته­بندی کلی مسایل برنامه­ریزی تسهیلات……………………………………………….. 8

 

 

شکل 2- 2. دسته­بندی نوین مسایل مکان­یابی …………………………………………………………… 11

 

 

شکل 3-1. یک مثالی از شبکه عددگذاری شده متوالی…………………………………………………. 34

 

 

پایان نامه

 

شکل 3-2. نمودار الگوریتم حداقل مسیر…………………………………………………………………. 39

 

 

شکل 3-3. وضعیت تسهیلات تخصیص داده شده و مسیرهای ارتباطی و مرکز زلزله………….. 40

 

 

شکل 4-1. ماتریس مسیر [MP]…………………………………………………………………………… 48

 

 

شکل 4-2. ماتریس کلیدی [KEY]………………………………………………………………………. 49

 

 

فهرست جدول­ها

 

 

جدول 3-1. ماتریس ارتباطات داخلی ………………………………………………………… 34

 

 

جدول 4-1. پارامترهای ورودی مسئله اول………………………………………………………………. 51

 

 

جدول 4-2. خروجی­های مسئله اول………………………………………………………………………. 52

 

 

جدول 4-3. پارامترهای ورودی مسئله دوم………………………………………………………………. 53

 

 

جدول 4-4. خروجی­های مسئله دوم………………………………………………………………………. 54

 

 

جدول 4-5. پارامترهای ورودی مسئله سوم……………………………………………………………… 55

 

 

جدول 4-6. خروجی­های مسئله سوم……………………………………………………………………… 56

 

 

جدول 4-7. پارامترهای ورودی مسئله چهارم…………………………………………………………… 57

 

 

جدول 4-8. خروجی­های مسئله چهارم…………………………………………………………………… 58

 

 

جدول 4-9. پارامترهای ورودی مسئله پنجم…………………………………………………………….. 59

 

 

جدول 4-10. خروجی­های مسئله پنجم…………………………………………………………………… 60

 

 

جدول 4-11. خروجی­های مسائل نمونه………………………………………………………………….. 61

 

 

جدول 4-12. خروجی­های مسئله اول در حالت تغییر مسئله………………………………………… 62

 

 

چکیده:

 

 

سوانح طبیعی یکی از بحرانهایی است که امکان پیش­بینی آن بسیار مشکل و یا غیرممکن است. معمولا پس از وقوع هر سانحه طبیعی، وضعیت تامین، نگهداری و توزیع موادغذایی و دارویی و خدماتی با هرج و مرج و بی­نظمی شدید همراه می­باشد و مشکلات بیشماری برای افراد آسیب­دیده و مسئولین ایجاد می­نماید. در نتیجه یکی از مهمترین وظایف افراد مسئول برنامه­ریزی و ایجاد مراکز خدماتی در منطقه­ای مناسب برای کمک­رسانی سریعتر به افراد آسیب­دیده می­باشد.

 

 

تحقیق حاضر از دو سناریو تشکیل شده است. در سناریو اول با  اجرای الگوریتم­هایی که در گذشته پیشنهاد شده  اولویت­ کوتاه­ترین مسیر را بدست می­آوریم و سپس در سناریو دوم با ارائه یک مدل دو هدفه سعی می­شود که در صورت تخریب مسیرهای ارتباطی تخصیص داده شده در کمترین زمان و هزینه بهترین سیاست تعمیر یا استفاده از امکانات پیشرفته حمل و نقل یا جایگزینی مسیرهای ارتباطی آسیب دیده با اولویت بعدی، اتخاذ شود. سپس مدل دو هدفه ارائه شده در این تحقیق با روش برنامه­ریزی آرمانی فازی حل گردیده و با چند مسئله به اعتبارسنجی مدل پرداخته می­شود.

 

 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...