دانلود پایان نامه ارشد: بررسی آثار چگونگی افزایش اثر برند در افزایش فروش لوازم خانگی الکتریکی در … |
1-12-چارچوب کلی تحقیق……………………………………………………………………………………………… 9
فصـل دوم:ادبیات موضوع و پیشینهی تحقیق
2-1-مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………… 12
2-2- برند و علائم تجاری ………………………………………………………………………………………………. 12
2-2-1-اهمیت برند (علائم تجاری) ………………………………………………………………………………….. 12
2-2-2-تعریف علائم تجاری……………………………………………………………………………………………. 12
2-2-3-خصوصیات و انواع علائم تجاری (برندها)………………………………………………………………… 13
2-2-4-ثبت علائم تجاری و wipo ………………………………………………………………………………….. 14
عنوان صفحه
2-2-5- ارزشیابی بـرند…………………………………………………………………………………………………… 15
2-2-5-1-رویكرد بازار ………………………………………………………………………………………………….. 16
2-2-5-2-رویكرد هزینهای………………………………………………………………………………………………. 16
2-2-5-3- رویكـرد درآمدی……………………………………………………………………………………………. 17
2-2-6- مشکلات ارزشیابی علائم تجاری در ایران………………………………………………………………… 18
2-2-7- گامهای اساسی برای تقویت برند……………………………………………………………………………. 19
2-2-7-1- گام اول: حضور……………………………………………………………………………………………… 19
2-2-7-2- گام دوم: ارتباط……………………………………………………………………………………………… 20
2-2-7-3-گام سوم: عملکرد…………………………………………………………………………………………….. 20
2-2-7-4- گام چهارم: مزیت……………………………………………………………………………………………. 21
2-2-7-5-گام پنجم: وابستگی…………………………………………………………………………………………… 22
2-2-8-علائم تجاری برتـر دنیا…………………………………………………………………………………………. 22
2-2-9- برند فردی در مقابل برند سازمانی…………………………………………………………………………… 23
2-2-10-مدیریت برند…………………………………………………………………………………………………….. 24
2-3-رابطهی تبلیغات، ارزش برند و فروش………………………………………………………………………….. 25
2-3-1- فروش…………………………………………………………………………………………………………….. 25
2-3-2- تبلیغات……………………………………………………………………………………………………………. 25
2-4- پیشینهی تحقیق……………………………………………………………………………………………………… 29
2-4-1- تحقیقهای انجام شده در خارج از ایران…………………………………………………………………… 29
2-4-2- تحقیقهای انجام شده در داخل ایران……………………………………………………………………….. 30
2-5- خلاصهی فصل……………………………………………………………………………………………………… 31
فصل سوم:روش اجرای تحقیق
3-1-مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………… 33
3-2- نوع تحقیق……………………………………………………………………………………………………………. 33
3-3-سوالات تحقیق……………………………………………………………………………………………………….. 34
3-4- فرضیههای تحقیق…………………………………………………………………………………………………… 34
3-5-جامعهی آماری و نحوهی نمونه گیری از آن……………………………………………………………………. 37
عنوان صفحه
3-5-1- جامعهی آماری تحقیق…………………………………………………………………………………………. 37
3-5-2-نمونهی آماری تحقیق و روش نمونه گیری…………………………………………………………………. 37
3-6- روش و ابزار جمعآوری دادههای تحقیق……………………………………………………………………… 38
3-6-1- تجربههای آزمایشگاهی………………………………………………………………………………………… 39
3-6-2- بررسی میدانی……………………………………………………………………………………………………. 39
3-6-3- تحقیق پیمایشی………………………………………………………………………………………………….. 39
3-7- متغیرهای تحقیق…………………………………………………………………………………………………….. 39
3-8-مقیاس اندازهگیری و طیف پرسشنامه……………………………………………………………………………. 40
3-9- ابزار سنجش و گـردآوری دادهها……………………………………………………………………………….. 41
3-9-1-روایی پرسشنامه………………………………………………………………………………………………….. 41
3-9-2- پایایی پرسشنامه…………………………………………………………………………………………………. 42
3-10- ابـزار و روشهای آماری تحقیق………………………………………………………………………………. 43
3-10-1- ضریب همبستگی……………………………………………………………………………………………… 43
3-10-2- ضریب تعیین…………………………………………………………………………………………………… 44
3-10-3- آزمون رگـرسیون………………………………………………………………………………………………. 44
3-11-خلاصهی فصل…………………………………………………………………………………………………….. 45
فصل چهارم:تجزیه و تحلیل دادهها و آزمـون فرضیهها
4-1- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………….. 47
4-2-گردآوری دادهها و آمارههای توصیفی تحقیق………………………………………………………………….. 47
4-3-آزمون فرضیههای تحقیق با استفاده از آمار استنباطی…………………………………………………………. 52
4-3-1- آزمون فرضیهی اول…………………………………………………………………………………………….. 53
4-3-2- آزمون فرضیهی دوم……………………………………………………………………………………………. 54
4-3-3- آزمون فرضیهی سوم……………………………………………………………………………………………. 56
4-3-4- آزمون فرضیهی چهارم…………………………………………………………………………………………. 57
4-3-5-آزمون فرضیهی پنجم……………………………………………………………………………………………. 58
4-3-6- آزمون فرضیهی ششم…………………………………………………………………………………………… 59
4-3-7-آزمون فرضیهی هفتم…………………………………………………………………………………………….. 60
عنوان صفحه
4-4- خلاصه ی فصل……………………………………………………………………………………………………… 62
فصل پنجم:نتیجهگیری و پیشنهادات
5-1-مقـدمه………………………………………………………………………………………………………………….. 64
5-2-یافتههای تحقیق………………………………………………………………………………………………………. 64
5-3-محدودیتهای تحقیق………………………………………………………………………………………………. 66
5-4-پیشنهادهای تحقیق………………………………………………………………………………………………….. 67
5-4-1-پیشنهادهای کاربردی……………………………………………………………………………………………. 67
5-4-2- پیشنهادهایی برای تحقیقهای آینده…………………………………………………………………………. 67
منابع و مآخذ
منابع فارسی………………………………………………………………………………………………………………….. 69
منابع غیر فارسی…………………………………………………………………………………………………………….. 71
پیوستها
پیوست الف- پرسشنامه تحقیق………………………………………………………………………………………….. 73
پیوست ب- آماره های توصیفی مربوط به متغیرهای تحقیق………………………………………………………. 75
پیوست ج- آزمون ضرایب همبستگی بین متغیرهای تحقیق……………………………………………………….. 76
پیوست د- آزمونهای رگرسیون بین متغیرهای تحقیق……………………………………………………………… 77
فهرست جدول ها
عنوان صفحه
جدول 2-1- علائم تجاری برتر به گزارش بیزینس ویک…………………………………………………………. 23
جدول 3-1-متغیرهای مستقل و وابستهی تحقیق…………………………………………………………………… 40
جـدول 3-2- طیف لیکرت استفاده شده در پرسشنامه تحقیق…………………………………………………… 41
جـدول3-3- متغیرهای تحقیق، تعداد و شماره سوالات مربوط به هر کدام…………………………………… 41
جـدول 3-4-محاسبهی آلفای کرونباخ مربوط به سوالات پرسشنامه……………………………………………. 43
جدول 4-1- تعداد پاسخگویان مرد و زن…………………………………………………………………………….. 47
جدول 4-2- پراکندگی در سن پاسخگویان…………………………………………………………………………… 48
جدول 4-3-پراکندگی در میزان تحصیلات پاسخگویان……………………………………………………………. 48
جـدول 4-4-متغیرهای تحقیق، تعداد و شماره سوالات مربوط به هر کدام…………………………………….. 48
جـدول 4-5- تجزیه و تحلیل پاسخها به پرسشهای متغیر اثر برند ……………………………………………. 49
جـدول 4-6- تجزیه و تحلیل پاسخها به پرسشهای متغیر جذب مشتری…………………………………….. 49
جـدول 4-7- تجزیه و تحلیل پاسخها به پرسشهای متغیر رضایت مشتری…………………………………. 50
جـدول4-8- تجزیه و تحلیل پاسخها به پرسشهای متغیر اعتماد مشتری…………………………………….. 50
جـدول 4-9- تجزیه و تحلیل پاسخها به پرسشهای متغیر خرید مجدد مشتری…………………………….. 51
جـدول 4-10-آمارههای توصیفی متغیرهای تحقیق………………………………………………………. 51
جدول 4-11- همبستگی بین اثر برند و جذب مشتری…………………………………………………………….. 53
جـدول 4-12- نتایج آزمون معناداری ضرایب در فرضیهی اول…………………………………………………. 54
جدول 4-13- همبستگی بین اثر برند و رضایت مشتری………………………………………………………….. 55
جـدول 4-14-نتایج آزمون معناداری ضرایب در فرضیهی دوم………………………………………………….. 55
جدول 4-15 همبستگی بین اثر برند و اعتماد مشتری……………………………………………………………… 56
جـدول 4-16- نتایج آزمون معناداری ضرایب در فرضیهی سوم………………………………………………… 57
جدول 4-17- همبستگی بین جذب مشتری و خرید مجدد مشتری…………………………………………….. 57
جـدول 4-18- نتایج آزمون معناداری ضرایب در فرضیهی چهارم……………………………………………… 58
جدول4-19- همبستگی بین رضایت مشتری و خرید مجدد……………………………………………………… 59
جـدول4-20- نتایج آزمون معناداری ضرایب در فرضیهی پنجم…………………………………………………. 59
جدول4-21-همبستگی بین اعتماد مشتری و خرید مجدد………………………………………………………… 60
جـدول 4-22- نتایج آزمون معناداری ضرایب در فرضیهی ششم……………………………………………….. 60
عنوان صفحه
جدول4-23- همبستگی بین اثر برند و خرید مجدد مشتری………………………………………………………. 61
جـدول 4-24- نتایج آزمون معناداری ضرایب در فرضیهی هفتم………………………………………………… 61
جدول 5-1- خلاصهی نتایج آزمون فرضیههای تحقیق…………………………………………………………….. 65
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار 1-1- فرضیههای تحقیق در قالب یک مدل مفهومی (منبع: بری، 2003)……………………………….. 6
نمودار3-1- فرضیههای تحقیق در قالب یک مدل مفهومی (منبع: بری، 2003)………………………………. 35
چکیـده
هدف این تحقیق، بررسی اثر برند در افزایش فروش لوازم خانگی الکتریکی در شهرستان اهواز از دیدگاه مصرفکنندگان است. برای عملیاتی کردن فروش محصولات مزبور از قصد خرید مجدد مشتری که منجر به افزایش فروشمیشود، استفاده شده است. جامعهی آماری تحقیق همهی مصرف کنندگان بافعل و بالقوهی لوازم خانگی الکتریکی در شهر اهواز است. دادههای تحقیق با استفاده از نمونهی آماری شامل 280 پرسشنامه تکمیل و گردآوری شده و با تدوین هفت فرضیه مورد تجزیه و تحلیل قـرار گرفتهاند. روش تحقیق از نظر ماهیت توصیفی و از نظر هدف کاربردی بوده و جهت آزمون فرضیهها آزمونهای همبستگی، ضریب تعیین و مدل رگرسیون به کمک نرمافزارهای SPSS و Eviews و Excel انجام شده است. نتایج تحقیق نشان داد که برند محصولات لوازم خانگی با ارائهی کیفیت مناسب و تبلیغ موثر بر جذب مشتری و رضایت مشتری اثر مثبت معناداری داشته و رضایت و اعتماد مشتری نیز بر قصد خرید مجدد مشتریان اثرگذار است. بنابراین، نتیجه شد که از دید مصرف کنندگان لوازم خانگی در شهر اهواز، برند محصولات بر افزایش فروش محصولات اثر مثبت معناداری دارد.
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-10-09] [ 09:00:00 ب.ظ ]
|