فصل اول: کلیات پژوهش

 

1-1- مقدمه- 3

 

1-2. بیان مسئله- 4

 

1-3. اهمیت موضوع- 6

 

1-4. اهداف تحقیق- 7

 

1-5.  تحقیق- 7

 

1-6. فرضیات تحقیق- 7

 

1-7. روش تحقیق- 8

 

1-8. روش گردآوری اطلاعات– 8

 

1-9. ابزار گردآوری اطلاعات– 8

 

1-10. ابزار تجزیه و تحلیل اطلاعات– 8

 

1-11. مدل مفهومی تحقیق- 9

 

فصل دوم: بررسی منابع

 

2-1- مقدمه- 11

 

2-2. بخش اول مدیریت دانش– 12

 

2-2-1. تاریخچه مدیریت دانش– 12

 

2-2-2. تعریف مدیریت دانش– 13

 

2-2-3. رویکردهای موجود به مدیریت دانش– 15

 

2-2-4. تولید دانش— 16

 

2-2-5. نگهداری دانش– 18

 

2-2-6. انتقال دانش– 18

 

2-2-7. کاربرد دانش– 20

 

2-2-8. اهداف مدیریت دانش– 21

 

2-2-9. مزایای مدیریت دانش– 23

 

2-2-10. استراتژی های مدیریت دانش– 23

 

2-3. بخش دوم: جهت گیری استراتژی– 24

 

2-3-1. مفهوم استراتژی و تاریخچه آن- 24

 

2-3-2. برنامه ریزی استراتژیک— 25

 

2-3-3. سطوح برنامه‌ریزی‌ استراتژیک— 27

 

2-3-4. مراحل مدیریت استراتژیک— 28

 

2-3-5. مفهوم نوین استراتژی و انواع استراتژی– 29

 

2-3-6. انواع گرایشات استراتژیک— 31

 

2-3-7. سطوح تدوین استراتژی– 32

 

2-3-8.  کاربرد برنامه‌ریزی استراتژیک در ایران- 33

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
عنوان صفحه

 

2-4. بخش سوم عملکرد و مفاهیم مربوط- 35

 

2-4-1. ارزشیابی عملكرد 35

 

2-4-2. ضرورت و اهمیت ارزیابی عملکرد 36

 

2-4-3. اهداف ارزشیابی عملكرد 38

 

2-4-4. رویكرد ها و روش های ارزشیابی عملكرد 39

 

2-4-5. مدیریت عملکرد 40

 

2-4-6. مدل‌ها و ابزارهای مدیریت عملکرد: 41

 

2-5. بخش چهارم:نوآوری و خلاقیت– 46

 

2-5-1. تعاریف و مفاهیم خلاقیت و نوآوری– 46

 

2-5-2. فرآیند خلاقیت‏: 49

 

2-5-3. نوآوری و فرآیند آن‏: 50

 

2-5-4. اهمیت خلاقیت و نوآوری برای مدیران- 51

 

2-5-5. انواع خلاقیت‏: 52

پایان نامه و مقاله

 

 

2-5-6. چگونه می‏توان خلاقیت و نوآوری را در سازمان تسهیل کرد 59

 

2-6.  بخش پنجم پیشینه تحقیق: 61

 

2-6-1. پیشینه تحقیق داخلی: 62

 

2-6-2. پیشینه تحقیق خارجی: 63

 

فصل سوم: روش تحقیق

 

3-1- مقدمه- 66

 

3-2. روش تحقیق- 66

 

3-2-1. طبقه بندی بر اساس هدف– 67

 

3-2-2. طبقه بندی بر اساس روش– 67

 

3-3. روش و ابزار گردآوری داده ها و اطلاعات– 68

 

3-3-1. مطالعات کتابخانه ای– 68

 

3-3-2. پرسشنامه- 69

 

3-4. روایی و پایایی پرسشنامه- 70

 

3-4-1. روایی پرسشنامه- 70

 

3-4-2. پایایی پرسشنامه- 70

 

3-5. جامعه و نمونه آماری– 71

 

3-5-1. جامعه آماری– 72

 

3-5-2. نمونه آماری– 72

 

3-6. روش ها و تکنیک های تحلیل آماری– 73

 

3-6-1. آمار توصیفی: 73

 

3-6-2. آمار استنباطی: 73

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
عنوان صفحه

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

 

4-1- مقدمه- 78

 

4-2. آمار توصیفی- 78

 

4-2-1. بررسی وضعیت جنسیت در نمونه آماری– 79

 

4-2-2. بررسی وضعیت تحصیلات در نمونه آماری– 79

 

4-2-3. بررسی وضعیت سن در نمونه آماری– 80

 

4-2-4. بررسی وضعیت سابقه کاری– 81

 

4-2-5. بررسی وضعیت تاهل در نمونه آماری– 81

 

4-2-6. بررسی وضعیت سمت سازمانی در نمونه آماری– 82

 

4-3. آمار استنباطی- 83

 

4-3-1. تحلیل عاملی مؤلفه های تحقیق با استفاده از نرم افزار Amos Graphics- 83

 

4-3-1-1. تحلیل عاملی تائیدی مدیریت دانش موثر- 84

 

4-3-1-2. تحلیل عاملی تائیدی عوامل گرایش استراتژیک— 84

 

4-3-1-3. تحلیل عاملی تائیدی عوامل نوآوری– 85

 

4-3-1-4. تحلیل عاملی تائیدی عوامل عملکردی– 86

 

4-3-2. مدل اندازهگیری– 87

 

4-3-3. مدل معادلات ساختاری– 89

 

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

 

5-1. مقدمه- 93

 

5-2. نتایج آمار توصیفی- 93

 

5-3. نتایج آمار استنباطی- 94

 

5-3-1. نتایج بررسی فرضیه های تحقیق- 95

 

5-4. محدودیت های تحقیق- 96

 

5-5. پیشنهادات تحقیق- 96

 

5-5-1. پیشنهادات بر اساس نتایج فرضیه- 96

 

5-5-2. پیشنهادات برای تحقیق های آتی- 97

 

فهرست منابع

 

منابع فارسی- 99

 

منابع لاتین- 102

 

پیوست– 105

 

پرسشنامه- 106

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست جداول
عنوان صفحه

 

جدول شماره 2-1 مراحل مدیریت دانش از دیدگاه صاحب نظران- 14

 

جدول 2-2 فرآیند تدوین استراتژی– 29

 

جدول 2-3- اهداف ارزشیابی عملكرد 38

 

جدول شماره 3-1 پایایی ابزار تحقیق- 71

 

جدول شماره 4-1 بررسی وضعیت جنسیت در نمونه آماری– 79

 

جدول 4-2 بررسی وضعیت تحصیلات در نمونه آماری– 79

 

جدول 4-3 بررسی وضعیت سن در نمونه آماری– 80

 

جدول 4-4 بررسی وضعیت سابقه کاری در نمونه آماری– 81

 

جدول شماره 4-5 بررسی وضعیت تاهل در نمونه آماری– 81

 

جدول شماره 4-6 بررسی وضعیت سمت سازمانی در نمونه آماری– 82

 

جدول 4-7 شاخص های نیکویی برازش مدل تائید عاملی مدیریت دانش موثر- 84

 

جدول 4-8 شاخص های نیکویی برازش مدل تائید عاملی گرایش استراتژیک— 85

 

جدول 4-9 شاخص های نیکویی برازش مدل تائید عاملی نوآوری– 86

 

جدول 4-10 شاخص های نیکویی برازش مدل تائید عاملی عملکردی– 87

 

جدول 4-11 شاخص نرمال بودن داده ها 88

 

جدول 4-12 شاخص های نیکویی برازش مدل اندازهگیری متغیرهای تحقیق- 89

 

جدول 4-13 بار عاملی سوالات پرسشنامه- 89

 

جدول 4-14 شاخص های برازش مدل معادله ساختاری– 90

 

جدول 4-15 ضرائب رگرسیونی مولفه های تحقیق(آزمون فرضیات) 91

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست نمودارها
عنوان صفحه

 

نمودار 4-1 بررسی وضعیت جنسیت در نمونه آماری– 79

 

نمودار 4-2 بررسی وضعیت تحصیلات در نمونه آماری– 80

 

نمودار 4-3 بررسی وضعیت سن در نمونه آماری– 80

 

نمودار 4-4 بررسی وضعیت سابقه کاری در نمونه آماری– 81

 

نمودار 4-5 بررسی وضعیت تاهل در نمونه آماری– 82

 

نمودار 4-6  بررسی وضعیت سمت سازمانی در نمونه آماری– 82

 

نمودار 4-7 مدل تحلیل عاملی تائیدی عوامل مدیریت دانش موثر- 84

 

نمودار 4-8 مدل تحلیل عاملی تائیدی عوامل گرایش استراتژیک— 85

 

نمودار 4-9 مدل تحلیل عاملی تائیدی عوامل نوآوری– 86

 

نمودار 4-10 مدل تحلیل عاملی تائیدی عوامل عملکردی– 87

 

نمودار 4-11 مدل اندازهگیری متغیرهای تحقیق- 88

 

نمودار 4-12 مدل معادله ساختاری تحقیق- 90

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست اشکال
عنوان صفحه

 

شکل شماره 1-1 مدل مفهومی تحقیق. منبع: فرارسی و همکاران(2012) 9

 

شکل شماره 2-1 مدل چهار حلقه ای مدیریت دانش– 14

 

شکل شماره 2-2 مراحل مدیریت دانش– 16

 

شکل2-3 چرخه عملکرد(الهی، 1378: 52) 37

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...