1-8-2- قلمرو زمانی پژوهش………………………………………………………………………………………. 16

 

1-8-3- قلمرو مکانی پژوهش……………………………………………………………………………………… 16

 

1-9- روش پژوهش…………………………………………………………………………………………………… 16

 

فصل دوم:  بررسی ادبیات موضوعی تحقیق…………………………………………………………………. 17

 

2-1- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………. 18

 

2-2- انگیزش یادگیری………………………………………………………………………………………………… 18

 

2-2-1- تعریف انگیزش و انواع آن……………………………………………………………………………….. 18

 

2-2-2- انگیزش یادگیری ونظریات مرتبط با آن……………………………………………………………….. 20

 

2-2-3- عوامل انگیزش یادگیری…………………………………………………………………………………… 22

 

2-2-3-1- شخصیت…………………………………………………………………………………………………. 23

 

2-2-3-1-1- رویکرد یادگیری اجتماعی………………………………………………………………………… 24

 

2-2-3-1-2- رویکرد روانکاوی………………………………………………………………………………….. 24

 

2-2-3-1-3- رویکرد پدیدار شناختی……………………………………………………………………………. 25

 

2-2-3-1-4- رویکرد صفات………………………………………………………………………………………. 26

 

2-2-3-2-عملکرد اساتید……………………………………………………………………………………………. 27

 

2-2-3-2- 1- شخصیت استاد…………………………………………………………………………………….. 29

 

2-2-3-3- نفوذ همتایان……………………………………………………………………………………………… 31

 

2-2-3-4- پشتیبانی و مشارکت خانواده…………………………………………………………………………. 35

 

2-2-3-5- امکانات یادگیری……………………………………………………………………………………….. 36

 

2-2-3-5-1- ارتباطات با واسطه کامپیوتر (CMC)………………………………………………………….. 38

 

2-2-3-5-2- فن آوری های ارتباطی تلفن همراه در آموزش و پرورش………………………………… 39

 

2-3- عملکرد یادگیری………………………………………………………………………………………………… 41

 

2-3-1- تعریف یادگیری…………………………………………………………………………………………….. 41

 

2-3-2- رویکردهای یادگیری………………………………………………………………………………………. 42

 

2-3-3- یادگیری­ همسالان درمحیط اجتماعی فرهنگی………………………………………………………… 45

 

2-3-4- دیدگاه­های نظری پیرامون یادگیری و یادگیری همسالان…………………………………………… 46

 

2-3-5-  مدل سیستم شناختی برای پردازش اطلاعات………………………………………………………… 48

 

2-4- پیشینه پژوهشی…………………………………………………………………………………………………. 49

 

2-4-1- پیشینه پژوهشی در ایران………………………………………………………………………………….. 49

 

2-4-2- پیشینه پژوهشی درخارج از کشور………………………………………………………………………. 50

 

فصل سوم: روش شناسی تحقیق…………………………………………………………………………………. 55

 

3-1- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………. 56

 

3-2- روش پژوهش…………………………………………………………………………………………………… 56

 

3-3- جامعه آماری…………………………………………………………………………………………………….. 56

 

3-4- حجم نمونه آماری و روش نمونه گیری……………………………………………………………………. 57

 

3-5- روش­ها و ابزارهای جمع آوری اطلاعات…………………………………………………………………. 57

 

3-5-1- ساختار پرسشنامه عملکرد یادگیری…………………………………………………………………….. 58

 

3-5-2- ساختار پرسشنامه انگیزش یادگیری…………………………………………………………………….. 58

 

3-6- روایی و پایایی پژوهش……………………………………………………………………………………….. 58

 

3-6-1- روایی (اعتبار)……………………………………………………………………………………………….. 58

 

3-6-1-1- تحلیل عاملی اکتشافی جهت بررسی روایی سازه ابزار پژوهش………………………………. 59

 

3-6-2- پایایی………………………………………………………………………………………………………….. 60

 

3-7- روش تجزیه و تحلیل داده‌ها…………………………………………………………………………………. 61

 

فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها و یافته های تحقیق……………………………………………….. 62

 

4-1- مقدّمه………………………………………………………………………………………………………………. 63

 

4-2-  یافته های توصیفی…………………………………………………………………………………………….. 63

 

4-2-1 – شاخص های توصیفی متغیرهای جمعیت شناختی………………………………………………….. 63

 

4-2-1 -1- جنسیت………………………………………………………………………………………………….. 63

 

4-2-1 -2- وضعیت تاهل…………………………………………………………………………………………… 64

 

4-2-1 -3- رشته تحصیلی………………………………………………………………………………………….. 64

 

4-2-1 -4- وضعیت اشتغال………………………………………………………………………………………… 65

 

4-2-1 -5- سن……………………………………………………………………………………………………….. 65

 

4-2-1 -5- معدل……………………………………………………………………………………………………… 66

پایان نامه و مقاله

 

4-2-2- شاخص های توصیفی متغیرهای پژوهش:…………………………………………………………….. 66

 

4-2-2-1- شاخص های توصیفی عملکرد یادگیری:………………………………………………………….. 66

 

4-2-2-2- شاخص های توصیفی ابعاد انگیزش یادگیری:……………………………………………………. 67

 

4-2-2-2-1- شخصیت دانشجو…………………………………………………………………………………… 67

 

4-2-2-2-2- عملکرد اساتید………………………………………………………………………………………. 68

 

4-2-2-2-3- نفوذ همتایان…………………………………………………………………………………………. 69

 

4-2-2-2-4- پشتیبانی و مشارکت خانواده……………………………………………………………………… 70

 

4-2-2-2-5- امکانات یادگیری……………………………………………………………………………………. 71

 

4-3- یافته های استنباطی……………………………………………………………………………………………… 72

 

4-3-1-  بررسی فرضیه های پژوهش:……………………………………………………………………………. 72

 

4-3-2- یافته های جانبی…………………………………………………………………………………………….. 84

 

4-3-2- 1- آزمون t  گروه های مستقل:…………………………………………………………………………. 85

 

4-3-2- 2- آزمون تحلیل واریانس:……………………………………………………………………………….. 86

 

فصل پنجم:بحث و نتیجه گیری……………………………………………………………………………………. 89

 

5-1- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………. 90

 

5-2- یافته های توصیفی……………………………………………………………………………………………… 90

 

5-3- تبیین یافته‌های پژوهش(یافته­های استنباطی)………………………………………………………………. 94

 

5-4- پیشنهادات کاربردی……………………………………………………………………………………………. 98

 

5-5- پیشنهادات برای انجام پژوهش‌های آتی…………………………………………………………………… 99

 

5-6- محدودیت‌های پژوهش……………………………………………………………………………………… 100

 

فهرست منابع…………………………………………………………………………………………………………… 102

 

الف) منابع فارسی…………………………………………………………………………………………………….. 103

 

ب) منابع لاتین ……………………………………………………………………………………………………….. 105

 

پیوست…………………………………………………………………………………………………………………… 118

 

 

 

فهرست جداول

 

جدول (3-1) نتایج حاصل از بررسی پیش فرض‌های تحلیل عاملی اکتشافی……………………………………………………………… 59

 

جدول (3-2) نتایج حاصل از تحلیل عاملی اکتشافی مقیاس انگیزش یادگیری……………………………………………………………. 59

 

جدول (3-3) پایایی مقیاس‌های پژوهش برمینای ضریب آلفای کرونباخ…………………………………………………………………….. 60

 

جدول (4-1) توزیع فراوانی جنسیت دانشجویان در نمونه مورد بررسی…………………………………………………………………… 63

 

جدول (4-2) توزیع فراوانی وضعیت تاهل دانشجویان در نمونه مورد بررسی……………………………………………………………. 64

 

جدول (4-3) توزیع فراوانی رشته تحصیلی دانشجویان در نمونه مورد بررسی………………………………………………………….. 64

 

جدول (4-4) توزیع فراوانی وضعیت اشتغال دانشجویان در نمونه مورد بررسی………………………………………………………… 65

 

جدول (4-5) توزیع فراوانی و شاخص های توصیفی سن دانشجویان در نمونه مورد بررسی……………………………………… 65

 

جدول (4-6) توزیع فراوانی و شاخص های توصیفی معدل دانشجویان در نمونه مورد بررسی……………………………………. 66

 

جدول (4-7) شاخص های توصیفی متغیر عملکرد یادگیری……………………………………………………………………………………. 67

 

جدول (4-8) شاخص های توصیفی شخصیت دانشجویان………………………………………………………………………………………. 68

 

جدول (4-9) شاخص های توصیفی عملکرد اساتید……………………………………………………………………………………………….. 69

 

جدول (4-10) شاخص های توصیفی نفوذ همتایان………………………………………………………………………………………………… 70

 

جدول (4-11) شاخص های توصیفی پشتیبانی و مشارکت خانواده………………………………………………………………………….. 71

 

جدول (4-12) شاخص های توصیفی امکانات یادگیری………………………………………………………………………………………….. 72

 

جدول (4-13) مدل رگرسیونی پیش‌بینی عملکرد یادگیری بر مبنای شخصیت دانشجویان…………………………………………. 73

 

جدول (4-14) تحلیل واریانس مدل (آزمون معناداری معادله رگرسیون)…………………………………………………………………… 73

 

جدول (­4-15) ضرایب استاندارد و غیراستاندارد معادله رگرسیون عملکرد یادگیری بر مبنای شخصیت دانشجویان……… 73

 

جدول (­4-16) مدل رگرسیونی پیش‌بینی عملکرد یادگیری بر مبنای متغیر عملکرد اساتید…………………………………………. 74

 

جدول (4-17) تحلیل واریانس مدل (آزمون معناداری معادله رگرسیون)…………………………………………………………………… 74

 

جدول (4-18) ضرایب استاندارد و غیراستاندارد معادله رگرسیون عملکرد یادگیری بر مبنای عملکرد اساتید……………… 75

 

جدول(4-19) مدل رگرسیونی پیش‌بینی عملکرد یادگیری بر مبنای متغیر نفوذ همتایان……………………………………………… 75

 

جدول (4-20) تحلیل واریانس مدل (آزمون معناداری معادله رگرسیون)…………………………………………………………………… 75

 

جدول (4-21) ضرایب استاندارد و غیراستاندارد معادله رگرسیون عملکرد یادگیری بر مبنای نفوذ همتایان…………………. 76

 

جدول (4-22) مدل رگرسیونی پیش‌بینی عملکرد یادگیری بر مبنای متغیر پشتیبانی و مشارکت خانواده……………………… 77

 

جدول (4-23) تحلیل واریانس مدل (آزمون معناداری معادله رگرسیون)…………………………………………………………………… 77

 

جدول (4-24) ضرایب استاندارد و غیراستاندارد معادله رگرسیون عملکرد یادگیری بر مبنای پشتیبانی و مشارکت خانواده 77

 

جدول (4-25) مدل رگرسیونی پیش‌بینی عملکرد یادگیری بر مبنای متغیر امکانات بادگیری………………………………………. 78

 

جدول (4-26) تحلیل واریانس مدل (آزمون معناداری معادله رگرسیون)…………………………………………………………………… 78

 

جدول (4-27) ضرایب استاندارد و غیراستاندارد معادله رگرسیون عملکرد یادگیری بر مبنای امکانات بادگیری…………… 79

 

جدول (4-28) ضرایب همبستگی پیرسون…………………………………………………………………………………………………………….. 80

 

جدول (4-29) مدل های رگرسیونی پیش‌بینی عملکرد یادگیری………………………………………………………………………………. 80

 

جدول (4-30) تحلیل واریانس مدل (آزمون معناداری معادله رگرسیون)…………………………………………………………………… 82

 

جدول (4-31) ضرایب استاندارد و غیراستاندارد معادله رگرسیون عملکرد یادگیری…………………………………………………. 83

 

جدول (4-32) مقایسه میانگین عملکرد یادگیری دانشجویان بر اساس جنسیت، وضعیت تأهل و وضعیت اشتغال………… 85

 

جدول (4-33) مقایسه میانگین عملکرد یادگیری دانشجویان بر اساس معدل، سن و رشته تحصیلی…………………………….. 86

 

جدول (4-34) شاخص های توصیفی عملکرد یادگیری به تفکیک معدل………………………………………………………………….. 87

 

جدول (4-35) نتایج حاصل از آزمون تعقیبی LSD در بررسی معنی داری تفاوت ها در میانگین عملکرد یادگیری…….. 87

 

جدول (5-1) شاخص های توصیفی عوامل عملکرد یادگیری…………………………………………………………………………………… 91

 

جدول (5-2) شاخص های توصیفی ابعاد مختلف شخصیت دانشجو………………………………………………………………………… 91

 

جدول (5-3) شاخص های توصیفی ابعاد مختلف عملکرد اساتید……………………………………………………………………………. 92

 

جدول (5-4) شاخص های توصیفی ابعاد مختلف نفوذ همتایان……………………………………………………………………………….. 93

 

جدول (5-5) شاخص های توصیفی ابعاد مختلف پشتیبانی و مشارکت خانواد………………………………………………………….. 93

 

جدول (5-6) شاخص های توصیفی ابعاد مختلف امکانات یادگیری…………………………………………………………………………. 94

 

 

 

فهرست نمودارها

 

نمودار 4-1: توزیع پراکندگی نمونه در متغیر عملکرد یادگیری………………………………………………………………………………… 67

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...