2-1-1) مقدمه………………………………………………………………………………………………………. 14

 

2-1-2) تعاریف و مفاهیم عدالت سازمانی…………………………………………………………………… 14

 

2-1-3) سیر تکامل و تحول عدالت سازمانی………………………………………………………………… 15

 

2-1-4) ابعاد عدالت سازمانی……………………………………………………………………………………. 17

 

2-1-5) تبعات عدالت سازمانی…………………………………………………………………………………. 25

 

2-1-6) عوامل مؤثر بر درک عدالت……………………………………………………………………………. 30

 

2-1-7) عوامل ایجاد کننده بی عدالتی…………………………………………………………………………. 31

 

2-1-8) نقش عدالت سازمانی در وظایف مدیریت…………………………………………………………. 32

 

2-1-9) آثار بی عدالتی و تبعیض در سازمان ها…………………………………………………………….. 34

 

2-1-10) راهکارهای ارتقاء عدالت در سازمان……………………………………………………………… 35

 

2-1-11) موانع تحقق عدالت در سازمان……………………………………………………………………… 38

 

بخش دوم: فرهنگ سازمانی……………………………………………………………………………………….. 42

 

2-2-1) مقدمه………………………………………………………………………………………………………. 43

 

2-2-2) تعاریف و مفاهیم فرهنگ سازمانی…………………………………………………………………… 43

 

2-2-3) شیوه پیدایش فرهنگ سازمانی………………………………………………………………………… 45

 

2-2-4) سطوح تجزیه و تحلیل فرهنگی و عوامل مؤثر در حفظ فرهنگ سازمانی…………………… 46

 

2-2-5) کارکردهای فرهنگ سازمانی………………………………………………………………………….. 47

 

2-2-6) انواع فرهنگ های سازمانی……………………………………………………………………………. 48

 

2-2-7) مدل های فرهنگ سازمانی…………………………………………………………………………….. 50

 

2-2-8) بعد جمع گرایی فرهنگ سازمانی……………………………………………………………………. 57

 

2-2-9) ویژگی های فرهنگ سازمانی…………………………………………………………………………. 58

 

2-2-10) توصیف فرهنگ چهارگانه سازمانی……………………………………………………………….. 60

 

2-2-11) تغییر فرهنگ در سازمان ها…………………………………………………………………………. 61

 

بخش سوم: رفتار شهروندی سازمانی……………………………………………………………………………. 64

 

2-3-1) مقدمه………………………………………………………………………………………………………. 65

 

2-3-2) تعاریف و مفاهیم رفتار شهروندی سازمانی………………………………………………………… 66

 

2-3-3) تاریخچه رفتار شهروندی سازمانی…………………………………………………………………… 69

 

2-3-4) انواع رفتار شهروندی در سازمان…………………………………………………………………….. 69

 

2-3-5) ابعاد رفتار شهروندی سازمانی از دیدگاه صاحب نظران………………………………………… 70

 

2-3-6) ویژگی­های رفتار شهروندی سازمانی……………………………………………………………….. 75

 

2-3-7) عوامل تأثیرگذار بر رفتار شهروندی سازمانی………………………………………………………. 77

 

2-3-8) پیش بینی کننده های رفتار شهروندی سازمانی……………………………………………………. 79

 

2-3-9) پیامدهای فردی و سازمانی رفتار شهروندی سازمانی……………………………………………. 81

 

2-3-10) رویکردهای رفتار شهروندی سازمانی…………………………………………………………….. 83

 

2-3-11) سیاست های تشویق رفتار شهروندی سازمانی………………………………………………….. 84

 

بخش چهارم: پیشینه تحقیق………………………………………………………………………………………… 88

 

2-4-1) تحقیقات انجام شده در داخل کشور………………………………………………………………… 88

 

2-4-2) تحقیقات انجام شده خارج از کشور…………………………………………………………………. 92

 

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

 

3-1) مقدمه…………………………………………………………………………………………………………… 96

 

3-2) روش تحقیق………………………………………………………………………………………………….. 97

 

3-2-1) جامعه و نمونه آماری…………………………………………………………………………………… 97

 

3-3) روش و ابزار جمع آوری داده ها………………………………………………………………………… 98

 

3-4) روایی و پایایی ابزار اندازه گیری………………………………………………………………………… 98

 

3-4-1) روایی………………………………………………………………………………………………………. 98

 

3-4-2) پایایی………………………………………………………………………………………………………. 99

 

3-5) روش تجزیه و تحلیل داده ها…………………………………………………………………………….. 100

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

 

4-1) مقدمه…………………………………………………………………………………………………………… 102

 

4-2) توصیف متغیرهای تحقیق………………………………………………………………………………….. 103

 

4-3) بررسی مدل اندازه گیری تحقیق………………………………………………………………………….. 110

 

4-4) بررسی مدل تحقیق………………………………………………………………………………………….. 120

 

4-4-1) بررسی مدل تحقیق در حالت استاندارد…………………………………………………………….. 120

مقالات و پایان نامه ارشد

 

 

4-4-2) بررسی مدل تحقیق در حالت اعداد معنی داری…………………………………………………… 121

 

4-4-3) بررسی شاخص های معنی داری و برازش مدل کلی تحقیق…………………………………… 122

 

4-5) آزمون فرضیه ها……………………………………………………………………………………………… 123

 

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

 

5-1) مقدمه…………………………………………………………………………………………………………… 127

 

5-2) نتایج آمار توصیفی…………………………………………………………………………………………… 127

 

5-2-1) توصیف متغیر رفتار شهروندی سازمانی…………………………………………………………….. 127

 

5-2-2) توصیف متغیر عدالت سازمانی……………………………………………………………………….. 127

 

5-2-3) توصیف متغیر جمع گرایی…………………………………………………………………………….. 127

 

5-2-4) توصیف متغیر احترام……………………………………………………………………………………. 128

 

5-3) نتایج آزمون فرضیه ها………………………………………………………………………………………. 128

 

5-4) پیشنهادات در راستای نتایج تحقیق………………………………………………………………………. 130

 

5-5) پیشنهاداتی برای محققین آینده……………………………………………………………………………. 132

 

5-6) محدودیت های تحقیق…………………………………………………………………………………….. 132

 

منابع…………………………………………………………………………………………………………………….. 133

 

پیوست…………………………………………………………………………………………………………………. 139

 

فهرست جداول

 

جدول 2-1) ابعاد و مؤلفه های عدالت سازمانی……………………………………………………………… 18

 

جدول 2-2) مدل های فرهنگ سازمانی……………………………………………………………………….. 56

 

جدول شماره 3-1) آلفای کرانباخ……………………………………………………………………………….. 100

 

جدول 4-1) توصیف متغیر رفتار شهروندی سازمانی……………………………………………………….. 103

 

جدول 4-2) توصیف متغیر عدالت سازمانی…………………………………………………………………… 104

 

جدول 4-3) توصیف متغیر عدالت توزیعی……………………………………………………………………. 105

 

جدول 4-4) توصیف متغیر عدالت رویه ای…………………………………………………………………… 106

 

جدول 4-5) توصیف متغیر عدالت تعاملی…………………………………………………………………….. 107

 

جدول 4-6) توصیف متغیر جمع گرایی……………………………………………………………………….. 108

 

جدول 4-7) توصیف متغیر احترام………………………………………………………………………………. 109

 

جدول 4-8) علایم به کار رفته در مدل………………………………………………………………………… 110

 

جدول 4-9) شاخص های برازش مدل تحقیق برای مدل اندازه گیری متغیر برونزای تحقیق است.. 113

 

جدول 4-10) شاخص های برازش مدل تحقیق برای مدل اندازه گیری متغیر درونزای تحقیق(فرهنگ سازمانی) 116

 

جدول 4-11)شاخص های برازش مدل تحقیق برای مدل اندازه گیری متغیر درونزای تحقیق (رفتار شهروندی سازمانی)         119

 

جدول 4-12) شاخص های معنی داری و برازش مدل…………………………………………………….. 122

 

فهرست نمودار

 

نمودار4-1) هیستوگرام  متغیر رفتار شهروندی سازمانی……………………………………………………. 103

 

نمودار 4-2) هیستوگرام متغیر عدالت سازمانی……………………………………………………………….. 104

 

نمودار 4-3) هیستوگرام متغیرعدالت توزیعی…………………………………………………………………. 105

 

نمودار 4-4) هیستوگرام متغیرعدالت رویه ای………………………………………………………………… 106

 

نمودار 4-5) هیستوگرام متغیرعدالت تعاملی………………………………………………………………….. 107

 

نمودار 4-6) هیستوگرام متغیر جمع گرایی…………………………………………………………………….. 108

 

نمودار 4-7) هیستوگرام متغیر احترام……………………………………………………………………………. 109

 

نمودار 4-8) مدل اندازه گیری متغیرهای برون زا در حالت اعداد استاندارد……………………………. 111

 

نمودار 4-9) مدل اندازه گیری متغیرهای برون زا در حالت اعداد معنی داری…………………………. 112

 

نمودار 4-10) مدل اندازه گیری متغیرهای درون زا (فرهنگ سازمانی) در حالت اعداد استاندارد…. 114

 

نمودار 4-11) مدل اندازه گیری متغیر های درون زا (فرهنگ سازمانی) در حالت اعداد معنی داری 115

 

نمودار 4-12) مدل اندازه گیری متغیر های درون زا (فرهنگ سازمانی)در حالت اعداداستاندارد….. 117

 

نمودار 4-13)مدل اندازه گیری متغیر های درون زا (رفتار شهروندی سازمانی) در حالت اعداد معنی داری…. 118

 

نمودار 4-14) آزمون مدل تحقیق (حالت استاندارد)………………………………………………………… 120

 

نمودار 4-15) آزمون مدل تحقیق (حالت اعداد معنی داری)……………………………………………… 121

 

فهرست اشکال

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...