نت۱٫عوامل مؤثر بر ساختار سرمایه شرکت­های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهراناعتمادی و منتظری۱۳۹۲در مدل ایستا، تاثیر سودآوری و نسبت جاری بر ساختار سرمایه، منفی و معنادار و تاثیر رقابت بازار تولید و همچنین سپر مالیاتی غیر بدهی بر ساختار سرمایه، مثبت و معنادار بوده است. در مدل پویا، تاثیر سودآوری و نسبت جاری بر ساختار سرمایه، منفی و معنادار و تاثیر رقابت بازار تولید ساختار سرمایه یک دوره قبل و همچنین اندازه شرکت بر ساختار سرمایه مثبت و معنادار بوده است.۲٫بررسی رابطه بین ویژگی­های شرکت و ساختار سرمایهیحی زاده و همکاران۱۳۹۰یک رابطه معنی­دار بین نسبت بدهی شرکت و ساختار دارایی، سودآوری، ارزش بازار به ارزش دفتری، نسبت آنی و بازده دارایی­ ها وجود دارد. همچنین یک رابطه مثبت و معنی­دار بین ساختار سرمایه شرکت با اندازه شرکت و نسبت پوشش هزینه بهره وجود دارد.۳٫بررسی مؤلفه‌ ­های مؤثر بر ساختار سرمایه با توجه به تئوری توازی ایستا و سلسله مراتبینصیرزاده و مستقیمان۱۳۹۰بین ساختار دارایی­ ها و فرصت­های رشد شرکت با ساختار سرمایه رابطه معنی­داری وجود ندارد. اما بین مؤلفه‌ ­های سودآوری، نقدینگی و اندازه شرکت با ساختار سرمایه رابطه معکوس معنی­داری وجود دارد. به هر حال نتایج به دست آمده از آزمون فرضیه ­های پژوهش اگرچه قطعی نمی ­باشد اما بیشتر موید تئوری سلسله مراتبی است.۳٫بررسی مؤلفه‌ ­های مؤثر بر ساختار سرمایه با توجه به تئوری توازی ایستا و سلسله مراتبینصیرزاده و مستقیمان۱۳۹۰بین ساختار دارایی­ ها و فرصت­های رشد شرکت با ساختار سرمایه رابطه معنی­داری وجود ندارد. اما بین مؤلفه‌ ­های سودآوری، نقدینگی و اندازه شرکت با ساختار سرمایه رابطه معکوس معنی­داری وجود دارد. به هر حال نتایج به دست آمده از آزمون فرضیه ­های پژوهش اگرچه قطعی نمی ­باشد اما بیشتر موید تئوری سلسله مراتبی است.

بررسی رابطه­ بین ویژگی­های شرکت و ساختار سرمایهمتان و همکاران۱۳۹۰یک رابطه معنی­دار بین نسبت بدهی شرکت و ساختار دارایی، سودآوری، ارزش بازار به ارزش دفتری، نسبت آنی و بازده دارایی­ ها وجود دارد. همچنین یک رابطه مثبت و معنی­داری بین ساختار سرمایه شرکت با اندازه شرکت و نسبت پوشش هزینه بهره وجود دارد.۴٫تاثیر چرخه عمر شرکت و محافظه کاری بر ارزش شرکتعمرانی و کرمی۱۳۸۹در مراحل رشد و بلوغ، سرمایه ­گذاران اهمیت بیشتری به خالص دارایی­ های عملیاتی و سود عملیاتی غیر عادی شرکت­های محافظه کار(نسبت به شرکت­های با رویه متهورانه) می­ دهند. در مرحله افول عکس این موضوع صادق است.۵٫بررسی محتوای اطلاعاتی سه طبقه عمده صورت جریان وجه نقد با محتوای اطلاعاتی اقلام تعهدی هم ارز آن طی فرایند چرخه عمرخسروی۱۳۸۸در مراحل رشد و افول، اطلاعات مالی مبتنی بر اقلام تعهدی نسبت به اطلاعات مالی مبتنی بر اقلام نقدی مرتبط با آن ها جهت پیش‌بینی بازده سهام، از توان توضیحی بیشتری برخوردار ‌می‌باشد. در مرحله بلوغ عکس این حالت اتفاق می ­افتد.۶٫مدل چرخه­ی عمر سازمان­ها و کاربرد آن در مدیریت استراتژیکعلیزاده۱۳۸۷با تعیین جایگاه محصولات، بازار، خدمات، تکنولوژی و صنعت در طول منحنی چرخه عمر ‌می‌توان تصویری واضح و دقیق نسبت به اقدامات و تمهیداتی که باید در آینده صورت گیرد، به دست آورد.۷٫طراحی و تبیین الگوهای برتر ارزش­گذاری مبتنی بر عایدات حسابداری و جریان وجوه­نقد در فرایند چرخه عمر شرکتدهدار۱۳۸۶در مراحل رشد و بلوغ، الگوهای ارزش گذاری مبتنی بر سود و اقلام تعهدی در قیاس با الگوهای مبتنی بر جریان­های نقدی، حاوی توان توضیحی فزاینده­ای بیشتری است. و در مرحله افول عکس این موضوع صادق است. ضمنا در صد فزایندگی محتوای اطلاعاتی سود و سایر اقلام تعهدی نسبت به جریان­های نقدی در تبیین ارزش شرکت، تابع چرخه عمر شرکت ‌می‌باشد.۸٫تبیین الگوی ساختار سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهرانسعید باقرزاده۱۳۸۲رابطه مثبت و معنی­داری بین سودآوری، دارایی­ های ثابت مشهود و اندازه شرکت با ساختار سرمایه به دست آورد. یافته ­های این تحقیق تئوری توازی ایستا را تأیید می­ کند.

 

۲-۶٫ خلاصه فصل

 

در این فصل ابتدا مبانی نظری مرتبط با ساختار سرمایه، چرخه عمر شرکت­ها، و ارتباط آن­ها با یکدیگر بر اساس ادبیات این حوزه از تحقیقات، به طور خلاصه تشریح گردید.

 

در بخش دوم این فصل نیز خلاصه‌ای از تحقیقات مرتبط با این تحقیق که در خارج از کشور و در داخل کشور ایران صورت گرفته بود ارائه گردید.

 

در فصل سوم تحقیق، ضمن تشریح خلاصه‌ای از روش تحقیق مبنای انجام این مطالعه، با بیان فرضیات تحقیق، مدل و متغیرهای انتخابی برای آزمون فرضیه‌های یاد شده تشریح خواهد گردید.

 

فصل سوم:

 

روش تحقیق

 

(متدولوژی)

 

۳-۱٫مقدمه

 

در این فصل کلیه مراحل روش تحقیق مورد بررسی قرار خواهد گرفت. زیرا انتخاب روش تحقیق صحیح، پژوهشگر را به استفاده از شیوه و روشی رهنمون می­سازد که وی را هر چه دقیق­تر و سریع­تر در دستیابی به پاسخ­هایی برای پرسش­های پژوهش مورد نظر کمک می­ نماید.در این فصل به تشریح روش‌ تحقیق، شامل فرضیه‌های پژوهش و متغیرهای مربوطه، تعریف جامعه، نمونه آماری، دوره مطالعه، روش پژوهش، و نحوه گردآوری داده پرداخته می‌شود.

 

روش تحقیق

 

این پژوهش از نظر هدف، پژوهشی کاربردی محسوب می‌شود. با توجه به اینکه هدف از این تحقیق بررسی رابطه بین چرخه عمر شرکت و ساختار سرمایه ‌می‌باشد، لذا پژوهش حاضر از نوع همبستگی است و از لحاظ روش گردآوری داده ­ها از نوع توصیفی است. با توجه به اینکه فرضیات ما از نتایج تحقیقات پیشین گرفته شده، از استنتاج قیاسی استفاده شده است. و با توجه به اینکه در این پژوهش از نمونه شرکت­های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران(که حائز شرایط لازم برای حضور در نمونه را داشته اند) استفاده خواهد شد، در تعمیم نتایج به جامعه آماری از روش استنتاج استقرایی استفاده خواهد شد. در نتیجه پژوهش ما به لحاظ استنتاجی، روش قیاسی-استقرایی ‌می‌باشد. از آن جهت که در گردآوری داده ­ها از اطلاعات عملکردی شرکت­ها بر مبنای صورت­های مالی تاریخی استفاده می­ شود، از لحاظ طرح تحقیق، پس رویدادی است. و چون در فاصله زمانی یک دوره ۷ ساله در سال‌های ۱۳۸۵ الی ۱۳۹۱ انجام می‌شود، از نظر افق زمانی طولی می‌باشد.

 

    1. A. Frielinghaus, B. Mostert and C. Firer ↑

 

    1. Marquez and Santos ↑

 

    1. Hussy ↑

 

    1. Titman and Wessels ↑

 

    1. Lee ↑

 

    1. , Gu and Wen ↑

 

    1. Xiang ↑

 

    1. Few ↑

 

    1. Chen Yang ↑

 

    1. Stock return ↑

 

    1. یک نرخ تصاعدی در رابطه با رشد ↑

 

    1. Imperfect market condition ↑

 

    1. Huang and Song ↑

 

    1. Packing order ↑

 

    1. Market timing ↑

 

    1. Huang ↑

 

    1. Magluf ↑

 

    1. Adizes ↑

 

    1. Sugianis ↑

 

    1. Aharony and et al ↑

 

    1. Xu ↑

 

    1. introduction ↑

 

    1. Silvola and Kalhmki ↑

 

    1. penman ↑

 

    1. Klepper & Gort ↑

 

    1. Francis ↑

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...