۱-۵ سوال های پژوهش

 

۱-ارتباط استفاده مشتریان از موبایل بانک با جنسیت چگونه است؟

 

۲-ارتباط استفاده مشتریان از موبایل بانک با سن چگونه است؟

 

۳- ارتباط استفاده مشتریان از موبایل بانک با وضعیت تاهل چگونه است؟

 

۴- ارتباط استفاده مشتریان از موبایل بانک با سطح تحصیلات چگونه است؟

 

۵- ارتباط استفاده مشتریان از موبایل بانک با درآمد افراد چگونه است؟

 

۶- ارتباط استفاده مشتریان از موبایل بانک با وضعیت شغلی چگونه است؟

 

۱-۶ فرضیه های پژوهش

 

۱-بین استفاده مشتریان از موبایل بانک با جنسیت آن ها رابطه معناداری وجود دارد.

 

۲-بین استفاده مشتریان از موبایل بانک با سن آن ها رابطه معناداری وجود دارد.

 

۳-بین استفاده مشتریان از موبایل بانک با وضعیت تاهل آن ها رابطه معناداری وجود دارد.

 

۴-بین استفاده مششتریان از موبایل بانک با سطح تحصیلات آن ها رابطه معناداری وجود دارد

 

۵-بین استفاده مشتریان از موبایل بانک با درآمد افراد رابطه معنا داری وجود دارد.

 

۶-بین استفاده مشتریان از موبایل بانک با وضعیت شغلی رابطه معنا داری وجود دارد.

 

۱-۷ جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق

 

با توجه به بررسی های صورت گرفته ، مشخص شده است که تاکنون به صورت تخصصی ، تحقیقات متمرکزی روی بحث بررسی وضعیت مشتران در استفاده از موبایل بانک و ارتباط آن با ویژگی های جمعیت شناختی در داخل کشور صورت نگرفته و یا بررسی ها به صورت پراکنده و با تکیه بر اشاراتی به موضوع تحقیق به صورت صرف بوده است. این تحقیق با توجه به ماهیت موضوع، در نظر دارد به بررسی جامعی ازاین موضوع در شعب بانک ملی شهرستان ایلام بپردازد که در نوع خود جدید می‌باشد و بنظر می‌رسد این پژوهش بتواند کمک شایانی به تشریح روابط بنماید.

 

۱-۸ تعریف واژه‏ ها و اصطلاحات فنی و تخصصی

 

تعاریف مفهومی

 

  • موبایل بانک

یکی از انواع پر کاربرد و رایج تجارت الکترونیک سیار محسوب می شود موبایل بانک را می توان در دومین گروه فعالیت های تجارت سیار یعنی تراکنش ها جای داد مزیت بارز آن انجام عملیات بانکی در مکان های مختلف و با وسیله ای ساده و قابل دسترس توسط مشتریان است .

 

از اواخر دهه ۶۰ بازاریابان بر ‌گروه‌های سنی متفاوت که احتمالا نیازها و رفتار خرید متفاوت داشتند تمرکز کردند(روتم[۶]،۱۹۹۱) استرنتهال و کریچ[۷] (۱۹۸۲) بیان کردند که مهمترین متغیر جمعیت شناختی سن مصرف کننده می‌باشد در صنعت بانکداری سن معیاری متداول برای بخش بندی بازار است تسفورم و بیرچ [۸](۲۰۱۱) دریافتند که سن مشتریان بر ادراک آن ها نسبت به تغیر بانک تاثیر می‌گذارد

 

  • جنسیت

هنگامی که زنان اقتصاد مالی پیدا می‌کنند بازاریابها به نگرش ها و نیازهای زنان حساس تر می‌شوند از این رو درک تفاوت های کلیدی بین زنان و مردان درباره مشخصه ها بانک بسیار مهم می‌باشد یافته های الموسوی[۹] (۲۰۱۱) و جرارد و کانینگهام [۱۰]نشان می‌دهد که مردان و زنان در فرایند انتخاب بانک اولویت‌های متفاوتی دارند در مطالعه ی دیگر اسپاتیز و پتریدو و گلاولی[۱۱](۲۰۰۴) با بررسی نظرات ۱۲۶۰ مشتری دریافتند جنسیت بر اهمیت نسبی ابعاد کیفیت خدمات تاثیر می‌گذارد.

 

  • تحصیلات

علی رغم این واقعیت که درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی همچنان افزایش می‌یابد هنوز یک تضاد در سطوح تحصیلی وجود دارد و یک بخش بزرگی از جمعیت حتی مقطع متوسطه را هم تمام نمی کنند هنگامی که تحصیلات افزایش می‌یابد ، مشتریان پیچیده تر می‌شوند، آن ها متقاضی محصولاتی با کیفیت تر شده و بیشتر خرج می‌کنند.

 

  • درآمد

اهمیت درآمد به عنوان یک عامل در رفتار خرید مشتریان به خوبی در تئوری اقتصاد خرد مستند شده است به طور کلی افرادی که درآمد بیشتری دارند بیشتر خرج می‌کنند ولی این بدان معنا نیست که همه بانک ها به ‌گروه‌های ثروتمند توجه نمایند

 

تعاریف عملیاتی

 

  • موبایل بانک

برای اندازه گیری این متغیر از سوالات پرسشنامه استفاده می‌کنیم.

 

  • متغیرهای جمعیت شناختی

تمامی متغیرهای جمعیت شناختی با بهره گرفتن از سوالات پرسشنامه اندازه گیری می‌شوند.

 

۱-۹-دامنه تحقیق

 

یکی از شرایط موفقیت هر تحقیقی ،تعیین دامنه تحقیق می‌باشد چرا که انجام تحقیق به صورت کلی و عام تا حدی غیر عملی بوده و اگر هم بتوان آن را انجام داد از نتایج جامعی برخوردار نخواهد بود لذا باید سعی کرد که تحقیق را تا حد ممکن محدود نمود و قلمرو آن را مشخص کرده و سپس اقدام به انجام آن نمود در اینجا به قلمرو تحقیق از سه بعد پرداخته می شود .

 

۱-۹-۱ قلمرو موضوعی

 

قلمروتحقیق از نظرموضوعی بررسی وضعیت استفاده مشتریان از موبایل بانک و ارتباط آن با ویژگی های جمعیت شناختی مربوط می شود.

 

۱-۹-۲ قلمرو مکانی

 

قلمرو مکانی این تحقیق دربرگیرنده می‌باشد که اطلاعات مورد نیاز از کارکنان و کارشناسان این بانک جمع‌ آوری شده است .

 

۱-۹- ۳ قلمرو زمانی

 

قلمرو زمانی این تحقیق مربوط به داده های که از طریق پرسشنامه در سال ۱۳۹۳ از واحدهای نمونه جامعه آماری گرد آوری می‌گردد.

 

۱-۱۰ نمودار فرایند تحقیق

 

پرسش آغازین

 

ادبیات تحقیق

 

طراحی و ابزار جمع‌ آوری داده ها

 

جمع‌ آوری و تجزیه و تحلیل داده ها

 

جمع بندی و نتیجه گیری

 

نمودار(۱-۱):فرایند تحقیق

 

۱-۱۱جمع بندی

 

با توجه به اینکه این تحقیق شامل ۵ فصل می‌باشد پس از فصل نخست که از نظر گذشت به ترتیب فصول زیر قرار دارند

 

فصل ۲) مروری بر ادبیات تحقیق: این فصل در پنج بخش طوری تنظیم شده است تا بتواند در انتها مفاهیمی از متغیر های تحقیق را به خواننده القا نماید و جایگاه نظری این مفاهیم را در ادبیات پژوهش نشان دهد

 

فصل ۳) روش اجرای تحقیق: این فصل به بیان راهبرد پژوهش پرداخته است همچنین به روش های گردآوری و تحلیل داده ها و نیز شیوه های روایی و پایایی تحقیق ،جامعه و شیوه نمونه گیری را تشریح نموده است.

 

فصل ۴) تجزیه و تحلیل داده ها : این فصل در قالب دو بخش آمار توصیفی و آمار استنباطی عنوان شده است و فرضیات پژوهش طرح و بر اساس داده های کمی مورد آزمون قرار گرفته و پذیرفته شدن یا نشدن آن ها بیان می‌گردد.

 

فصل۵) نتیجه گیری و پیشنهادها :این فصل به طور خلاصه به نتایج و یافته های پژوهش اشاره و در پایان پیشنهادهای کاربردی و محدودیتهای عنوان می‌گردد.

 

فصل دوم

 

ادبیات و پیشینه پژوهش

 

۲-۱ مقدمه

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...