پایان نامه ارشد:بررسی رابطه آگاهی و اعتماد سرمایه گذاران با بهره وری شرکت ها (مطالعه موردی … |
- تعاریف مفهومی وعملیاتی تحقیق……………………………………………………………………………………… 6
- قلمروتحقیق ………………………………………………………………………………………………………………….. 6
فصل دوم : مبانی نظری تحقیق
(1-2مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………….9
2-2) بهره وری شرکتها………………………………………………………………………………………………………………..9
2-2-1) تعاریف مفاهیم بهره وری ……………………………………………………………………………………………..9
2-2-2) عوامل موثر بر بهره وری ……………………………………………………………………………………………..13
2-2-3) اهمیت و ضرورت بهره وری………………………………………………………………………………………….15
2-2-4)اهداف بهره وری……………………………………………………………………………………………………………17
2-2-5)مفهوم عملکرد و بهره وری شرکت و ارزیابی…………………………………………………………………….19
2-2-6)رویکردهای موجود پیرامون معیارهای عملکرد…………………………………………………………………..22
2-2-6-1) معیارهای ارزیابی عملکرد مالی…………………………………………………………………………………..24
2-2-6-2) معیارهای عملکرد اقتصادی………………………………………………………………………………………..26
2-3) اعتماد سرمایه گذاران…………………………………………………………………………………………………………32
2-3-1) تعاریف مفاهیم اعتماد سرمایه گذاران………………………………………………………………………………32
2-3-2) انواع و ابعاد اعتماد………………………………………………………………………………………………………..43
2-3-3) عوامل موثر بر ایجاد اعتماد و پیامدهای آن……………………………………………………………………….45
2-3-4) اهمیت و ضرورت اعتماد در شرکتها……………………………………………………………………………….46
2-4) آگاهی سرمایه گذاران…………………………………………………………………………………………………………48
2-4-1)تعاریف و مفاهیم……………………………………………………………………………………………………………48
2-4-2)فرایند آگاهی سرمایه گذاری…………………………………………………………………………………………….50
2-4-3)دوره سرمایه گذاری………………………………………………………………………………………………………..50
2-4-4)روشهای سرمایه گذاری…………………………………………………………………………………………………..51
2-4-5)ریسک سرمایه گذاری…………………………………………………………………………………………………….52
2-4-6)محتوای اطلاعاتی اعلان سود…………………………………………………………………………………………..52
2-5) پیشینه تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………….54
2-5-1)پیشینه تحقیقات خارجی………………………………………………………………………………………………….54
2-5-2) پیشینه تحقیقات داخلی …………………………………………………………………………………………………58
فصل سوم :روش اجرای تحقیق
3-1) مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………..64
3-2) روش تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………64
3-3) جامعه و نمونه آماری………………………………………………………………………………………………………..65
3-4) نمونه آماری و شیوه آماری…………………………………………………………………………………………………65
3-5) روش و ابزار گردآوری داده های تحقیق……………………………………………………………………………….65
3-6) روایی و پایایی پرسشنامه……………………………………………………………………………………………………66
3-6-1) روایی پرسشنامه……………………………………………………………………………………………………………66
3-6-2) پایایی پرسشنامه……………………………………………………………………………………………………………66
3-7) روش تجزیه و تحلیل داده ها……………………………………………………………………………………………..67
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده های تحقیق
4-1) مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………70
4-2) آمار توصیفی…………………………………………………………………………………………………………………….70
4-2-1) توصیف متغیرهای جمعیت شناختی پاسخ دهندگان…………………………………………………………..70
4-2-2) توصیف متغیر آگهی سرمایه گذاران ………………………………………………………………………..73
4-2-3) توصیف متغیر اعتماد سرمایه گذاران………………………………………………………………………….74
4-2-4) توصیف متغیر بهره وری شرکتها……………………………………………………………………………….75
4-3) بررسی نرمال بودن متغییرها …………………………………………………………………………………………76
4-4)آمار استنباطی ……………………………………………………………………………………………………………77
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1) مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………..80
5-2)بررسی نتایج تحقیق……………………………………………………………………………………………………..80
5-2-1) نتایج آمار توصیفی………………………………………………………………………………………………….80
5-2-2) نتایج آمار استنباطی………………………………………………………………………………………………..81
5-3) پیشنهادات بر مبنای یافته های تحقیق…………………………………………………………………………….82
5-4) پیشنهادات برای تحقیقات آتی………………………………………………………………………………………82
5-5) محدودیت های تحقیق………………………………………………………………………………………………..82
منابع و مآخذ
پیوست 1 …………………………………………………………………………………………………………………………..89
پیوست2……………………………………………………………………………………………………………………………..95
فهرست جداول
جدول 2-1) سیر تحول اعتماد ……………………………………………………………………………………………..34
جدول 2-2) تعاریف اعتماد………………………………………………………………………………………………….36
جدول 3-1) سوالات پرسشنامه به تفکیک هر متغییر…………………………………………………………………66
جدول 3-2) میزان آلفای کرونباخ پرسشنامه…………………………………………………………………………….67
جدول 4-1) توصیف متغیر جنسیت……………………………………………………………………………………….70
جدول 4-2) توصیف متغیرتحصیلات…………………………………………………………………………………….71
جدول 4-3) توصیف متغیر سن…………………………………………………………………………………………….72
جدول 4-4) توصیف متغیرآگاهی سرمایه گذاران……………………………………………………………………..73
جدول 4-5) توصیف متغیراعتماد سرمایه گذاران………………………………………………………………………..74
جدول 4-6) توصیف متغیر بهره وری شرکتها…………………………………………………………………………….75
جدول 4-7) نتایج آزمون کولموگراف-اسمیرنوف………………………………………………………………………76
جدول 4-8) ضریب همبستگی آگاهی سرمایه گذاران و بهره وری شرکت ها…………………………………77
جدول 4-9) ضریب همبستگی اعتماد سرمایه گذاران و بهره وری شرکت ها…………………………………78
فهرست نمودار
نمودار 2-1) رویکردهای ارزیابی عملکرد…………………………………………………………………………………..30
نمودار 4-1) نمودار دایره ای جنسیت…………………………………………………………………………………………71
نمودار 4-2) نمودار میله ای تحصیلات……………………………………………………………………………………….72
نمودار 4-3) نمودار میله ای سن………………………………………………………………………………………………..73
نمودار 4-4) نمودار هیستوگرام آگاهی سرمایه گذاران…………………………………………………………………..74
نمودار 4-5) نمودار هیستوگرام اعتماد سرمایه گذاران…………………………………………………………………..75
نمودار 4-6) نمودار هیستوگرام بهره وری شرکتها………………………………………………………………………..76
فهرست اشکال
شکل 1-1) مدل مفهومی تحقیق…………………………………………………………………………………………………6
شکل 2-1) فرایند اعتماد درون سازمانی…………………………………………………………………………………….43
شکل 2-2) ابعاد اعتماد …………………………………………………………………………………………………………..44
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-10-09] [ 07:04:00 ب.ظ ]
|