3-1 نوع پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………………………..58

 

 

3-2 جامعه پژوهش ………………………………………………………………………………………………………………………………….58

 

 

3-3 نمونه پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………………………58

 

 

3-4 مشخصات واحدهای مورد پژوهش ……………………………………………………………………………………………………..58

 

 

3-5 روش نمونه گیری ……………………………………………………………………………………………………………………………..59

 

 

3-6 محیط پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………………61

 

 

3-7 ابزار و روش گردآوری اطلاعات …………………………………………………………………………………………………………61

 

 

3-8 تعیین اعتبار و اعتماد علمی ابزار ………………………………………………………………………………………………………….63

 

 

3-9 روش تجزیه و تحلیل …………………………………………………………………………………………………………………………65

 

 

3-10 ملاحظات اخلاقی ……………………………………………………………………………………………………………………………67

 

 

فصل چهارم: نتایج تحقیق

 

 

4-1 یافته های پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………………..69

 

 

4-2 جداول و نمودارها …………………………………………………………………………………………………………………………….70

 

 

فصل پنجم: بحث و بررسی یافته ها

 

 

5-1 بحث و تفسیر نتایج پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………….85

 

 

5-2 نتیجه گیری نهایی ………………………………………………………………………………………………………………………………98

 

 

5-3 کاربرد یافته ها …………………………………………………………………………………………………………………………………100

 

 

5-3 پیشنهادات برای پژوهشهای بعدی ……………………………………………………………………………………………………..101

 

 

منابع و مآخذ:

 

 

فهرست منابع …………………………………………………………………………………………………………………………………………102

 

 

پیوستها

 

 

چکیده انگلیسی

 

 

فهرست جداول

 

 

جدول شماره (1) : توزیع واحدهای مورد پژوهش

 

 

بر حسب مشخصات فردی ………………………………………………………………………………………………………………………..70

 

 

جدول شماره (2) : توزیع واحدهای مورد پژوهش

 

 

بر حسب مشخصات خانوادگی………………………………………………………………………………………………………………….72

 

 

جدول شماره (3) : فراوانی سبکهای فرزندپروری واحدهای مورد پژوهش………………………………………………………74

 

 

جدول شماره (4) : فراوانی مشکلات رفتاری واحدهای مور د پژوهش…………………………………………………………. 75

 

 

جدول شماره (5) : فراوانی مشکلات رفتاری درونی و برونی سازی

 

 

در واحدهای مور د پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………..76

 

 

جدول شماره (6) : ضریب همبستگی پیرسون بین سبکهای فرزندپروری

 

 

و مشکلات درونی سازی…………………………………………………………………………………………………………………………77

 

 

جدول شماره (7) تا (10) : نتایج تحلیل رگرسیون مربوط به مشکلات

 

 

رفتاری درونی سازی و خرده مقیاسهای آن………………………………………………………………………………………………..78

 

پایان نامه و مقاله

 

 

جدول شماره (11) : ضریب همبستگی پیرسون بین سبکهای فرزندپروری

 

 

و مشکلات برونی سازی………………………………………………………………………………………………………………………..80

 

 

جدول شماره (12) تا (14) : نتایج تحلیل رگرسیون مربوط به

 

 

مشکلات رفتاری برونی سازی و خرده مقیاسهای آن………………………………………………………………………………….81

 

 

جدول شماره (15) : نتایج تحلیل رگرسیون مربوط به ارتباط سبکهای فرزندپروری

 

 

با مشکلات درونی سازی با کنترل متغیرهای زمینه ای و مداخله گر………………………………………………………………..83

 

 

جدول شماره (16) : نتایج تحلیل رگرسیون مربوط به ارتباط سبکهای فرزندپروری

 

 

با مشکلات برونی سازی با متغیرهای زمینه ای و مداخله گر…………………………………………………………………………84

 

 

چکیده

 

 

مقدمه: نحوه ارتباط والدین با فرزندان با سبک فرزندپروری آنان ارتباط دارد.سبکهای فرزندپروری نقش مهمی در شکل گیری شخصیت بهنجار و نابهنجار در کودکان داشته و در صورت بکار گیری سبکهای ناکارآمد در تربیت کودکان می تواند منجر به پیامدهای منفی متعددی از جمله مشکلات رفتاری در آنان گردد.

 

 

هدف: هدف این پژوهش تعیین سبکهای فرزندپروری و ارتباط آن با مشکلات رفتاری کودکان(براساس طبقه بندی درونی و برونی سازی)   6 تا 12 ساله در مدارس ابتدایی شهر رشت بود.

 

 

مواد و روش ها: این مطالعه  مقطعی تحلیلی بر روی 741 دانش آموز 6 تا 12 ساله اول تا پنجم ابتدایی مدارس دولتی و غیر دولتی ناحیه یک و دو شهر رشت در سال 1390 انجام شد که با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند.برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه سبکهای فرزندپروری بامریند و فرم گزارش معلم استفاده شد. داده ها با استفاده از نرم افزارSPSS16 و با كمك آمار توصیفی و ضریب همبستگی پیرسون ورگرسیون خطی چندگانه  به روش stepwise  تجزیه وتحلیل شد.

 

 

یافته ها:  نتایج نشان داد که والدین اکثر واحدهای مورد پژوهش دارای سبک فرزندپروری مقتدرانه (5/96٪) با میانگین و انحراف معیار 29/8±26/41 بودند. همچنین 1/12درصد از کودکان دارای مشکلات برونی سازی شده و 9/8 درصد از آنان دارای مشکلات درونی سازی شده بودند. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که سبک فرزندپروری مقتدرانه هم با مشکلات رفتاری درونی سازی شده (003/P< ،109/- ) و هم با  مشکلات برونی سازی شده (020/P< ، 086/-β= ) رابطه منفی معنادار و سبک فرزندپروری سهل گیرانه نیز با مشکلات رفتاری درونی سازی (006/P< ،101/β=) رابطه مثبت معنادار و جود داشت.براساس نتایج تحلیل رگرسیون سبک مقتدرانه پیش بینی کننده منفی برای هردو طبقه مشکلات رفتاری درونی و برونی سازی بود و سبک سهل گیرانه پیش بینی کننده مشکلات رفتاری درونی سازی بود.

 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...