2-1 مبانی نظری………………………………………………………………………………………………………11

 

2- 1-1- ابهام نقش ……………………………………………………………………………………………………………..11

 

2- 1-2- تعارض نقش…………………………………………………………………………………………………………13

 

2- 1-3- خودکارآمدی………………………………………………………………………………………………………….16

 

2- 1- 3-1- منابع خودکارآمدی …………………………………………………………………………….17

 

2-1-3-2- انواع خودکارآمدی …………………………………………………………………………….. 18

 

2- 1-3- 3- راهکارهایی رسیدن به خودکارآمدی بالا …………………………………………………………19

 

2- 1- 3-4- راهکارهای تربیت فرد خودکارآمد ………………………………………………………………..20

 

2- 1-4- خلاقیت …………………………………………………………………………………………………………21

 

2-1-4- 1- ویژگی های خلاقیت…………………………………………………………………………………….22

 

2-1-4-2- تکنیک های خلاقیت …………………………………………………………………………………….23

 

2-1-4- 3- مکاتب خلاقیت…………………………………………………………………………………25

 

2-1-4-3-1-مکتب روان کاوی و روان کاوی جدید ………………………………………………….25

 

2-1-4-3-2- تداعی گرایی و رفتارگرای…………………………………………………………………25

 

2-1-4-3-3- گشتالت و شناخت گرایی…………………………………………………………………26

 

2-1-4-3-4- انسان گرایی………………………………………………………………………………….27

 

2-1-4-3-5- مکتب روان سنجی………………………………………………………………………….28

 

2-1-4-3-6-مکتب عصب شناختی……………………………………………………………………….29

 

2-2- پیشینه تحقیق …………………………………………………………………………………………………….30

 

2- 2- 1- تحقیقات داخلی……………………………………………………………………………………………30

 

2- 2- 2-  تحقیقات خارجی……………………………………………………………………………………….. 32

 

2-3- مدل مفهومی……………………………………………………………………………………………………… 33

 

فصل سوم: روش شناسی تحقیق

 

3-1- روش تحقیق………………………………………………………………………………………………………36

 

3- 2- جامعه آماری، نمونه آماری و حجم نمونه گیری……………………………………………………………..37

 

3- 2- 1- جامعه آماری………………………………………………………………………………………………………..37

 

3- 2- 2- نمونه آماری و روش نمونه گیری…………………………………………………………………………….37

 

3- 3- روش ها و ابزارهای گردآوری اطلاعات………………………………………………………………………..37

 

3- 4- روایی و پایاییپرسشنامه  ……………………………………………………………………………………………..38

 

3- 4- 1- روایی…………………………………………………………………………………………………………………..39

 

3- 4- 2- پایایی………………………………………………………………………………………………………………….40

 

3- 5- روش تجزیه و تحلیل…………………………………………………………………………………………………40

 

3-5-1- مدل یابی معادلات ساختاری…………………………………………………………………………………….40

 

3-5-3- رگرسیون چندگانه تعدیل شده………………………………………………………………………………….41

 

3- 5- 2- نرم افزار مورد استفاده……………………………………………………………………………………………42

 

3- 5- 3- ضریب همبستگی…………………………………………………………………………………………………43

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

 

4-1- آمار توصیفی……………………………………………………………………………………………………………….45

 

4-1-1- سیمای آزمودنی ها…………………………………………………………………………………………………..45

 

4-1-1-1- جنسیت پاسخ دهندگان………………………………………………………………………………………..45

 

4-1-1- 2- بازه سنی پاسخ دهندگان………………………………………………………………………………………46

 

4-1-1- 3-  میزان تحصیلات پاسخ دهندگان………………………………………………………………………….47

 

4-2- آمار استنباطی…………………………………………………………………………………………………………….48

 

4-2-1- نتایج بررسی روایی…………………………………………………………………………………………………48

 

4-2-2- نتایج بررسی پایایی…………………………………………………………………………………………………51

 

4-2-3- بررسی نرمال بودن داده ها……………………………………………………………………………………….51

 

4-2-4- همبستگی بین متغیرهای پژوهش………………………………………………………………………………52

 

4-2-5- بررسی مدل تحقیق………………………………………………………………………………………………….53

 

4-2-5-1- مدل اندازه گیری تحقیق……………………………………………………………………………………….53

 

4-2-5-2-  برازش مدل ساختاری………………………………………………………………………………………….55

 

4-2-5-2- 1- تحلیل مسیر……………………………………………………………………………………………………56

 

4-2-5-2- 2- ضریب تعیین………………………………………………………………………………………………….57

 

4-2-5-2-3- شاخص برازندگی مدل…………………………………………………………………………………….57

مقالات و پایان نامه ارشد

 

 

4-2-5-2-3- بررسی فرضیات تحقیق……………………………………………………………………………………58

 

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

 

5- 1- مرور کلی………………………………………………………………………………………………………………….64

 

5-2- بحث و نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………………….64

 

5- 2- 1- نتایج مرتبط با سؤالات عمومی……………………………………………………………………………….65

 

5- 2- 2- نتایج مرتبط با فرضیه های تحقیق…………………………………………………………………………..65

 

5- 3- پیشنهادات………………………………………………………………………………………………………………..67

 

5- 3- 1- پیشنهادات کاربردی……………………………………………………………………………………………….67

 

5- 3- 2- پیشنهادات برای تحقیقات آتی…………………………………………………………………………………..71

 

5-3-3- محدودیت ها …………………………………………………………………………………………………..71

 

منابع و مآخذ

 

منابع فارسی…………………………………………………………………………………………………………………………..73

 

منابع انگلیسی………………………………………………………………………………………………………………………..75

 

پیوست

 

پرسشنامه تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………..80

 

فهرست جداول

 

جدول 4-1- جنسیت پاسخ دهندگان ………………………………………………………………………………………45

 

جدول 4-2- سن پاسخ­دهندگان……………………………………………………………………………………………..46

 

جدول 4-3-  تحصیلات پاسخ دهندگان…………………………………………………………………………………..47

 

جدول 4-4- نتایج مربوط به تحلیل عاملی تأییدی گویه­های پرسش­نامه……………………………………….50

 

جدول4-5-  ضریب آلفای کرونباخ متغیرهای تحقیق………………………………………………………………..51

 

جدول 4-6-  بررسی نرمال بودن داده­ها…………………………………………………………………………………52

 

جدول 4-7-  ضریب همبستگی پیرسون متغیرهای تحقیق…………………………………………………………52

 

جدول 4-8-  نتایج روایی همگرای تحقیق………………………………………………………………………………54

 

جدول 4-9-  ماتریس همبستگی متغیرهای تحقیق…………………………………………………………………..55

 

جدول 4-10- شاخص های اشتراک (CV Com) و شاخص حشو(CV Red)………………………..58

 

جدول 4-11- ضریب رگرسیونی و معناداری اثر ابهام نقش بر خلاقیت کارکنان……………………………58

 

جدول 4-14-  ضریب رگرسیونی و معناداری اثر تعارض نقش بر خلاقیت کارکنان……………………………59

 

جدول 4-15- نتایج تحلیل تعدیل‌گری متغیر خودکارآمدی در رابطه ابهام نقش و خلاقیت کارکنان……….61

 

جدول 4-16- نتایج تحلیل تعدیل‌گری متغیر خودکارآمدی در رابطه تعارض نقش و خلاقیت کارکنان….62

 

فهرست شکل ها

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...