پایان نامه ارشد:بررسی اثر عدالت سازمانی بر رفتار شهروندی سازمانی با اثر میانجی گری تعهد شغلی در شعب بانک تجارت … |
- چهارچوب نظری تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………..6
- مدل تحقیق……….…………………….…………………………………….…………………………………………………………………..10
- فرضیات یا سؤالات تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………….10
- روش تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………………………………..11
- جامعه آماری ……………………………………………………………………………………………………………………………………11
- قلمرو تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………12
1-9-1 قلمرو زمانی ……………………………………………………………………………………………………………………………………12
1-9-2 قلمرو مکانی …………………………………………………………………………………………………………………………………..12
1-9-3 قلمرو موضوعی ……………………………………………………………………………………………………………………………….12
- روش نمونه گیری ………………………………………………………………………………………………………………………………12
- روش و ابزار گردآوری داده ها …………………………………………………………………………………………………………….12
- روش تجزیه تحلیل داده ها …………………………………………………………………………………………………………………..13
- تعریف مفاهیم اساسی پژوهش ………………………………………………………………………………………………………………13
فصل دوم :مبانی نظری و پیشینه پژوهش
مقدمه
- عدالت سازمانی…………………………………………………………………………………………………………………………………17
2-1-1- انواع عدالت سازمانی……………………………………………………………………………………………………………………….18
2-1-1-1 عدالت توزیعی…………………………………………………………………………………………………………………………18
2-1-1-2 عدالت رویه ای………………………………………………………………………………………………………………………..19
2-1-1-3- عدالت مراوده ای…………………………………………………………………………………………………………………….21
2-1-1-4- عدالت اطلاعاتی……………………………………………………………………………………………………………………..22
2-1-1-5- عدالت احساسی……………………………………………………………………………………………………………………..22
2-1-1-6- عدالت مشاهده ای………………………………………………………………………………………………………………….22
2-1-1-7- عدالت زبانشناختی…………………………………………………………………………………………………………………22
2-1-2 ساختار سازمان عدالت گرا……………………………………………………………………………………………………………….24
2-1-2-1 محیط و تأثیر آن بر رفتارهای عادلانه…………………………………………………………………………………………..25
2-1-2-2 مدیریت استبدادی …………………………………………………………………………………………………………………26
2-1-2-3 فناوری و عدالت سازمانی………………………………………………………………………………………………………..27
2-1-2-4 اندازه سازمان و امكان اجرای عدالت در آن………………………………………………………………………………….28
2-1-2-5 ساخت قدرت و كنترل، و عدالت سازمانی……………………………………………………………………………………29
2-1-2-6- فرهنگ و زبان……………………………………………………………………………………………………………………..30
- تعهد سازمانی……………………………………………………………………………………………………………………………….31
2-2-1 دیدگاههای نظری تعهد سازمانی ……………………………………………………………………………………………………..32
2-2-1-1- مدل می یر و آلن…………………………………………………………………………………………………………………32
2-2-1-2- مدل مایر و شورمن………………………………………………………………………………………………………………33
2-2-1-3-مدل جاروس و همکاران………………………………………………………………………………………………………..34
2-2-2- دیدگاههای نظری عوامل مؤثر بر تعهد سازمانی………………………………………………………………………………….35
- رفتار شهروندی سازمانی…………………………………………………………………………………………………………………39
2-3-1- ابعاد رفتار شهروندی…………………………………………………………………………………………………………………..40
2-3-2- ویژگی های کلیدی رفتار شهروندی ……………………………………………………………………………………………….44
2-3-3- عوامل تأثیر گذار بر رفتار شهروندی سازمانی…………………………………………………………………………………….45
2-3-4- مفاهیم مرتبط با رفتار شهروندی سازمانی …………………………………………………………………………………………51
2-3-4-1- اعتماد ……………………………………………………………………………………………………………………………..51
2-3-4-2- مشروعیت …………………………………………………………………………………………………………………………52
2-3-4-3- تقابل ……………………………………………………………………………………………………………………………….52
2-3-4-4- عدالت سازمانی…………………………………………………………………………………………………………………..52
2-3-5- رابطه عدالت سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی ………………………………………………………………………………54
- پژوهش های صورت گرفته پیرامون موضوع ………………………………………………………………………………………..56
2-3-1 پژوهش های انجام شده در داخل کشور …………………………………………………………………………………………..56
2-3-2 پژوهش های انجام شده در خارج کشور ………………………………………………………………………………………….58
- جمع بندی پایه های تجربی ……………………………………………………………………………………………………………60
- مدل تحلیل پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………..60
- معرفی بانک تجارت ……………………………………………………………………………………………………………………61
فصل سوم : روش اجرایی تحقیق
مقدمه
- نوع و روش تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………………………..65
- جامعه آماری مورد بررسی …………………………………………………………………………………………………………………….65
3-2-1 جامعه آماری…………………………………………………………………………………………………………………………….65
3-2-2- حجم نمونه ……………………………………………………………………………………………………………………………65
3-2-3- روش نمونه گیری…………………………………………………………………………………………………………………….66
3-2-4- تعیین حجم نمونه…………………………………………………………………………………………………………………….66
- ابزار و روش گردآوری اطلاعات ……………………………………………………………………………………………………………66
3-4-1 ابزار اندازه گیری ……………………………………………………………………………………………………………………..66
3-4-2 پرسشنامه ……………………………………………………………………………………………………………………………….67
3-4-3 نحوه توزیع پرسشنامه ………………………………………………………………………………………………………………..68
- روایی و پایایی پرسشنامه ……………………………………………………………………………………………………………………..68
3-4-1 روایی یا اعتبار پرسشنامه ……………………………………………………………………………………………………………68
3-4-2 پایائی یا اعتماد پرسشنامه …………………………………………………………………………………………………………..68
- روش های تجزیه و تحلیل داده ها…………………………………………………………………………………………………………..69
3-5-1 روش های آماری مورد استفاده در پژوهش …………………………………………………………………………………….70
فصل چهارم : تجزیه وتحلیل داده ها
مقدمه
- آمار توصیفی ……………………………………………………………………………………………………………………………………73
4-1-1 جنسیت پاسخ دهندگان ……………………………………………………………………………………………………………..73
4-1-2 سن پاسخ دهندگان ………………………………………………………………………………………………………………….74
4-1-3 سابقه کار پاسخ دهندگان …………………………………………………………………………………………………………..74
4-1-4 میزان تحصیلات پاسخ دهندگان …………………………………………………………………………………………………..75
4-1-5 وضعیت استخدام پاسخ دهندگان ………………………………………………………………………………………………….76
- آمار استنباطی ……………………………………………………………………………………………………………………………………77
4-2-1 نرمال بودن …………………………………………………………………………………………………………………………….77
- مدل نظری پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………………78
4-3-1-مدلیابی معادلات ساختاری………………………………………………………………………………………………………….78
4-3-2-مدل اندازه گیری یا تحلیل عاملی تاییدی………………………………………………………………………………………..79
- مدل ساختاری (مدل تحلیل مسیر) ………………………………………………………………………………………………………….84
- نتایج حاصل از فرضیه های پژوهش…………………………………………………………………………………………………………86
فصل پنجم : نتیجه گیری وپیشنهادات
مقدمه
- جمع بندی و نتایج …………………………………………………………………………………………………………………………….90
- پیشنهادها ………………………………………………………………………………………………………………………………………..92
5-2-1 پیشنهاد مبتنی بر یافته های تحقیق………………………………………………………………………………………………….92
5-2-2 پیشنهادات کاربردی…………………………………………………………………………………………………………………..94
5-2-3 پیشنهادها برای تحقیقات آتی……………………………………………………………………………………………………….94
5-2-4-مشکلات محدودیت های تحقیق………………………………………………………………………………………………….95
فهرست منابع و مآخذ:
منابع فارسی……………………………………………………………………………………………………………………………………………..97
منابع انگلیسی……………………………………………………………………………………………………………………………………………98
پیوست…………………………………………………………………………………………………………………………………………………..99
چکیده انگلیسی ………………………………………………………………………………………………………………………………………100
فهرست جدول ها
عنوان صفحه
جدول 3-1 سؤالات تخصصی………………………………………………………………………………………………………………………..
جدول 3-2 پایایی پرسشنامه………………………………………………………………………………………………………………………….
جدول 4-1 آمار توصیفی – جنسیت پاسخ دهندگان …………………………………………………………………………………………
جدول 4-2 آمار توصیفی – سن پاسخ دهندگان……………………………………………………………………………………………….
جدول 4-3 آمار توصیفی – سابقه کار پاسخ دهندگان ……………………………………………………………………………………….
جدول 4-4 آمار توصیفی – میزان تحصیلات پاسخ دهندگان ………………………………………………………………………………
جدول 4-5 آمار توصیفی – وضعیت استخدام پاسخ دهندگان …………………………………………………………………………….
جدول 4-6 توصیف آماری متغیرهای تحقیق ……………………………………………………………………………………………………
جدول 4-7 نرمال بودن ………………………………………………………………………………………………………………………………..
جدول 4-8 نتایج مدل اندازه گیری پژوهش……………………………………………………………………………………………………..
جدول 4-9 خلاصه نتایج شاخص ها…………………………………………………………………………………………………………….
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار 2-1 مسیرهای تعاملی سازمان و محیط ………………………………………………………………………………………………….
نمودار 4-1 آمار توصیفی – جنسیت پاسخ دهندگان ………………………………………………………………………………………….
نمودار 4-2 آمار توصیفی – سن پاسخ دهندگان………………………………………………………………………………………………..
نمودار 4-3 آمار توصیفی – سابقه کار پاسخ دهندگان………………………………………………………………………………………..
نمودار 4-4 آمار توصیفی – میزان تحصیلات پاسخ دهندگان………………………………………………………………………………
نمودار 4-5 آمار توصیفی – وضعیت استخدام پاسخ دهندگان………………………………………………………………………………
فهرست شکل ها
عنوان صفحه
شکل 1-1 مدل تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………………………….
شکل 2-1 حیطه های رفتار شهروندی سازمانی…………………………………………………………………………………………………
شکل 2-2 مفاهیم مرتبط با رفتار شهروندی سازمانی………………………………………………………………………………………….
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-10-09] [ 07:02:00 ب.ظ ]
|