دانلود پایان نامه ارشد: بررسی تاثیر عوامل موثر بانکداری اینترنتی بر وفاداری مشتریان بانک |
2-1) بانکداری اینترنتی …………………………………………………………………………………………………………………………….. 12
2-1-1 ) تاریخچه بانکداری اینترنتی …………………………………………………………………………………………………….. 12
2- 1-2 ) مفاهیم و تعاریف ……………………………………………………………………………………………………………………… 18
2-1-2-1 ) بانکداری اینترنتی ………………………………………………………………………………………………………………….. 18
2-1-2-2)محیط الکترونیکی و ابعاد و سازه های آن…………………………………………………………………………………..22
2-1-2-3) چگونگی پیدایش بانکداری الکترونیک در جهان …………………………………………………………………. 22
2-1-3) بانکداری الکترونیکی مصرف کننده (در سطح مشتری) ………………………………………………………….. 23
2-1-3-1) ماشین خودپرداز (ATM) ………………………………………………………………………………………………………. 23
2-1-3-2) ماشین های نقطه فرو ش (EFTPOS) ………………………………………………………………………………….. 23
2-1-3-3) بانکداری تلفنی ……………………………………………………………………………………………………………………….. 24
2-1-3-4) بانکداری اینترنتی ……………………………………………………………………………………………………………………. 24
2-1-4) مزایای بانکداری الکترونیک ………………………………………………………………………………………………………… 24
فهرست مطالب
عنوان صفحه
2-1-5) نقش بانکداری الکترونیک در تجارت الکترونیک ………………………………………………………………………….. 25
2-1-6) ضرورت بکارگیری فناوری اطلاعات در ارائه خدمات بانکی ………………………………………………………….. 26
2-1-7) سامانه های بانکداری مجازی ………………………………………………………………………………………………………… 30
2-1-7-1) سامانه موبایل بانک …………………………………………………………………………………………………………………… 30
2-1-7-2) سامانه تلفن بانک ……………………………………………………………………………………………………………………….. 31
2-1-7-3) سامانه اینترنت بانک ……………………………………………………………………………………………………………………32
2-1-7-4) درگاه پیامک SMS ………………………………………………………………………………………………………………….. 33
2-1-7-5) درگاه پرداخت الکترونیکی (اینترنتی) ……………………………………………………………………………………… 34
2-1-8) مزایای بانکداری الکترونیکی …………………………………………………………………………………………………………. 35
2-1-8-1) دسترسی یا دستیابی فارغ از مکان و زمان به خدمات ارائه شده بانک ها ……………………………….. 35
2-1-8-2) حذف موانع افتتاح حساب ……………………………………………………………………………………………………….. 35
2-1-8-3) سهولت در پرداخت قبوض ………………………………………………………………………………………………………. 35
2-1-9) چالش های پیاده سازی بانکداری اینترنتی ………………………………………………………………………………….. 36
2-2) : وفاداری مشتریان ……………………………………………………………………………………………………………………………. 37
2-2-1) مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………. 37
2-2-2) رضایت و وفاداری ……………………………………………………………………………………………………………………….. 38
2-2-3) جنبه های مختلف رابطه رضایت و وفاداری ………………………………………………………………………………. 39
2-2-4) عوامل اثرگذار بر رابطة رضایت و وفاداری …………………………………………………………………………………. 43
2-2-4-1) هزینه های تغییر (switching costs) ………………………………………………………………………………. 43
2-2-4-2) عوامل دموگرافیک ………………………………………………………………………………………………………………….. 43
2-2-4-3) رضایت کلی (Overal satistaction) ………………………………………………………………………………. 44
2-2-4-4) اثر سازگاری Compatibility effect ………………………………………………………………………………… 45
2-2-5) انواع وفاداری ………………………………………………………………………………………………………………………………. 46
2-2-6) وفاداری الكترونیكی …………………………………………………………………………………………………………………… 47
2-3) رابطه بین وفاداری مشتریان و بانکداری الکترونیک ………………………………………………………………………… 48
2-3-1) رابطه بین وفاداری مشتریان و سودآوری بانکی …………………………………………………………………………… 48
2-3-1-1) سودآوری حاصل از خرید بیشتر ………………………………………………………………………………………………..48
2-3-1-2) سودآوری حاصل از کاهش هزینه های عملیاتی ………………………………………………………………………. 48
فهرست مطالب
عنوان صفحه
2-3-1-3) سودآوری حاصل از جذب مشتریان جدید از طریق مشتریان وفادار ………………………………………. 48
2-3-1-4) سودآوری حاصل از افزایش قیمت فروش ………………………………………………………………………………… 49
2-4 استنتاج از مباحث نظری و چارچوب تئوریک تحقیق……………………………………………………………………………..49
بخش دوم : پیشینه تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………………… 51
2-3-1) مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………… 51
2-3-2) تحقیقات انجام شده …………………………………………………………………………………………………………………….. 51
2-3-2-1) تحقیقات انجام شده در خارج کشور ………………………………………………………………………………………. 51
2-3-2-2) تحقیقات انجام شده در داخل کشور ……………………………………………………………………………………….. 53
فصل سوم : روش شناسی تحقیق
3- 1) مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………………………… 59
3-2) روش تحقیق (فرآیند اجرای تحقیق) …………………………………………………………………………………………….. 59
3-3) جامعه آماری ………………………………………………………………………………………………………………………………….. 60
3-4) روش نمونه گیری و برآورد حجم نمونه ………………………………………………………………………………………… 60
3-5) روش های گردآوری اطلاعات ……………………………………………………………………………………………………….. 61
3-6) ابزار گردآوری داده ها و اطلاعات ………………………………………………………………………………………………….. 61
3-7) روایی و پایایی ……………………………………………………………………………………………………………………………….. 62
3-7-1) روایی ………………………………………………………………………………………………………………………………………… 62
3-7-2) پایایی ……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 62
3-8) آزمون کلوموگروف – اسمیرنف ……………………………………………………………………………………………………. 64
3-9) روش تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات ………………………………………………………………………………………. 66
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
4-1) مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………… 68
4-2) توصیف پاسخ دهندگان تحقیق …………………………………………………………………………………………………….. 69
4-2-1)جنسیت پاسخ دهندگان ……………………………………………………………………………………………………………. 69
4-2-2) تأهل پاسخ دهندگان ……………………………………………………………………………………………………………….. 70
4-2-3) میزان تحصیلات پاسخ دهندگان ……………………………………………………………………………………………. 71
4-2-4) سن پاسخ دهندگان ………………………………………………………………………………………………………………… 72
4-2-5) سابقه کار پاسخ دهندگان ……………………………………………………………………………………………………….. 73
4-3) توصیف متغیر های تحقیق …………………………………………………………………………………………………………… 74
فهرست مطالب
عنوان صفحه
4-3-1) توصیف متغیر کیفیت خدمات در وب سایت ها ………………………………………………………………………… 74
4-3-2) توصیف متغیر ادراک و ارزش در وب سایت ها …………………………………………………………………………… 75
4-3-3) توصیف متغیر اعتماد در وب سایت ها ………………………………………………………………………………………. 76
4-3-4) توصیف متغیر عادت در وب سایت ها ……………………………………………………………………………………….. 77
4-3-5) توصیف متغیر شهرت در وب سایت ها ………………………………………………………………………………………. 78
4-3-6) توصیف متغیر بانکداری اینترنتی ………………………………………………………………………………………………. 79
4-3-7) توصیف متغیر وفاداری مشتریان ……………………………………………………………………………………………….. 80
4-4) آزمون فرضیات تحقیق …………………………………………………………………………………………………………………….. 81
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادها
5-1) مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………………………… 87
5-2) نتایج آمار استنباطی ……………………………………………………………………………………………………………………….. 87
5-2-1) نتایج آزمون فرضیه اول ………………………………………………………………………………………………………………. 89
5-2-2) نتایج آزمون فرضیه دوم ……………………………………………………………………………………………………………… 89
5-2-3) نتایج آزمون فرضیه سوم ………………………………………………………………………………………………………………89
5-2-4) نتایج آزمون فرضیه چهارم …………………………………………………………………………………………………………..89
5-2-5) نتایج آزمون فرضیه پنجم …………………………………………………………………………………………………………… 89
5-3) بحث و تفسیر …………………………………………………………………………………………………………………………………. 90
5-4) پیشنهاد ها ……………………………………………………………………………………………………………………………………… 91
5-5) مقایسه نتایج با تحقیقات مشابه …………………………………………………………………………………………………….. 92
5-6) جمع بندی نهایی……………………………………………………………………………………………………………………………. 93
5-7) پیشنهادهای آتی برای ادامه تحقیقات ………………………………………………………………………………………….. 95
5-7) موانع تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………………………… 95
منابع …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 96
پیوست ها …………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 106
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول 2-1) رتبه ی ایران در بسترهای استقرار دولت الکترونیکی ……………………………………………………………….. 20
جدول 3-1) بررسی پرسشنامه های تحقیق …………………………………………………………………………………………………….. 61
جدول3- 1)درصد آلفای متغییر ها …………………………………………………………………………………………………………………. 63
جدول3-3 ) نتایج بررسی پایایی پرسشنامه تحقیق (آلفای کرونباخ)………………………………………………………………. 63
جدول3-4) نتایج آزمون کلوموگروف- اسمیرنف برای متغیر وابسته تحقیق (وفاداری مشتریان) …………………. 64
جدول3-6) نتایج آزمون کلوموگروف-اسپیرنف برای متغیرهای تحقیق……………………………………………………………………….65
جدول4-1) توصیف جنسیت پاسخ دهندگان ………………………………………………………………………………………………….. 69
جدول4-2) توصیف تأهل پاسخ دهندگان ………………………………………………………………………………………………………. 70
جدول4-3) توصیف میزان تحصیلات پاسخ دهندگان ……………………………………………………………………………………. 71
جدول4-4) توصیف سن پاسخ دهندگان ………………………………………………………………………………………………………….. 72
جدول4-5) توصیف سابقه کار پاسخ دهندگان ……………………………………………………………………………………………….. 73
جدول4-6) توصیف متغیر کیفیت خدمات در وب سایت ها ………………………………………………………………………….. 74
جدول4-7) توصیف متغیر ادراک و ارزش در وب سایت ها ……………………………………………………………………………… 75
جدول4-8) توصیف متغیر اعتماد در وب سایت ها ………………………………………………………………………………………… 76
جدول4-9) توصیف متغیر عادت در وب سایت ها …………………………………………………………………………………………. 77
جدول4-10) توصیف متغیر شهرت در وب سایت ها ……………………………………………………………………………………… 78
جدول4-11) توصیف متغیر بانکداری اینترنتی ………………………………………………………………………………………………. 79
جدول4-12) توصیف متغیر وفاداری مشتریان ……………………………………………………………………………………………….. 80
جدول4-13) ضریب هبستگی بین بین عوامل موثر بانکداری اینترنتی با وفاداری مشتریان ………………………… 81
جدول4-14) ضریب هبستگی بین کیفیت خدمات در وب سایت ها با وفاداری مشتریان ……………………………. 82
جدول4-15) ضریب هبستگی بین ادراک و ارزش در وب سایت ها با وفاداری مشتریان ……………………………… 82
جدول4-16) ضریب هبستگی بین اعتماد در وب سایت ها با وفاداری مشتریان …………………………………………… 83
جدول4-17) ضریب هبستگی بین عادت در وب سایت ها با وفاداری مشتریان ……………………………………… ……. 83
جدول4-18) ضریب هبستگی بین شهرت در وب سایت ها با وفاداری مشتریان ………………………………………….. 84
جدول4- 19) جدول آزمون مدل رگرسیون بین عوامل موثر بانکداری اینترنتی با وفاداری مشتریان …………… 85
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار 2-1) رابطة رضایت و رفتار خرید …………………………………………………………………………………………….. 40
نمودار 2-2) 6 حالت رابطة رضایت و وفاداری ……………………………………………………………………………………………….. 41
نمودار 2-3) رابطه بین رضایت و وفاداری ………………………………………………………………………………………………………. 42
نمودار 2-4) رابطة بین رضایتمندی و وفاداری مشتری از دیدگاه ساسر و همکارانش ………………………………….. 42
نمودار 2-5) مدل کلی رابطه رضایت کلی، رضایت از معامله ویژه و وفاداری نگرشی ………………………. 44
نمودار 2-6) مدل رابطه جزئی رضایت از معامله ویزه، رضایت کلی، وفاداری نگرشی …………………………………… 44
نمودار 2-7) مدل رابطه تعدیل شده رضایت از معامله ویژه رضایت کلی، وفاداری نگرشی …………………………… 44
نمودار 2-8) اثر سازگاری و رابطة رضایت – وفاداری ………………………………………………………………………… 45
نمودار3-5) نرمال هیستوگرام متغیر وابسته (وفاداری مشتریان)………………………………………………………. ……………………. 65
نمودار4-1) نمودار دایره ای جنسیت پاسخ دهندگان …………………………………………………………………………………….. 69
نمودار4-2) نمودار دایره ای تأهل پاسخ دهندگان …………………………………………………………………………………………. 70
نمودار4-3) نمودار میله ای میزان تحصیلات پاسخ دهندگان ………………………………………………………………………… 71
نمودار4-4) نمودار میله ای سن پاسخ دهندگان …………………………………………………………………………………………….. 72
نمودار4-5) نمودار میله ای سابقه کار پاسخ دهندگان ……………………………………………………………………………………. 73
نمودار4-6) هیستوگرام متغیر کیفیت خدمات در وب سایت ها …………………………………………………………………… 74
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-10-09] [ 05:45:00 ب.ظ ]
|