• قلمرو تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 13

 

فصل دوم

 

بخش اول

 

2-1 فرهنگ سازمانی

 

2-1-1 مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 16

 

2-1-2 منشأ و چگونگی شكل‌گیری فرهنگ سازمانی………………………………………………………………………………………………………… 17

 

2-1-3 تعریف مفهومی فرهنگ سازمانی………………………………………………………………………………………………………………………….. 18

 

2-1-4 انواع فرهنگ سازمانی…………………………………………………………………………………………………………………………………………. 22

 

2-1-5 ابعاد فرهنگ سازمانی…………………………………………………………………………………………………………………………………………. 24

 

2-1-6 مدل‌های فرهنگ سازمانی…………………………………………………………………………………………………………………………………… 27

 

2-1-6-1 فرهنگ سازمانی از دیدگاه هافستد…………………………………………………………………………………………………………….. 27

 

2-1-6-2 فرهنگ سازمانی از دیدگاه شاین……………………………………………………………………………………………………………….. 28

 

2-1-6-3 فرهنگ سازمانی از دیدگاه هرسی- بلانچارد………………………………………………………………………………………………… 28

 

2-1-6-4 فرهنگ سازمانی از دیدگاه كویین………………………………………………………………………………………………………………. 29

 

2-1-6-5 فرهنگ سازمانی از دیدگاه دنیسون……………………………………………………………………………………………………………. 29

 

2-1-7 عوامل سازمانی تأثیرگذار بر فرهنگ سازمانی………………………………………………………………………………………………………… 34

 

2-1-8 مدیریت فرهنگ سازمانی……………………………………………………………………………………………………………………………………. 35

 

2-1-9 فرهنگ در سازمان‌های قدرت‌مدار………………………………………………………………………………………………………………………… 37

 

2-1-10 تحقیقات انجام شده در رابطه با فرهنگ سازمانی………………………………………………………………………………………………… 39

 

بخش دوم

 

2-2 مدیریت دانش

 

2-2-1 مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 42

 

2-2-2 تعاریف مفهوم داده، اطلاعات، دانش……………………………………………………………………………………………………………………… 43

 

2-2-2-1 مفهوم داده………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 43

 

2-2-2-2 مفهوم اطلاعات………………………………………………………………………………………………………………………………………… 44

 

2-2-2-3 مفهوم دانش…………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 44

 

2-2-3 طبقه‌بندی انواع دانش………………………………………………………………………………………………………………………………………… 45

 

2-2-3-1 دانش از نظر نوناكا……………………………………………………………………………………………………………………………………. 46

 

2-2-3-2 دانش از نظر جورنا……………………………………………………………………………………………………………………………………. 46

 

2-2-3-3 دانش از نظر ماشلوپ………………………………………………………………………………………………………………………………… 47

 

2-2-3-4 دانش از نظر لیدنر……………………………………………………………………………………………………………………………………. 48

 

2-2-4 عناصر و ویژگی‌های دانش…………………………………………………………………………………………………………………………………… 48

 

2-2-4-1 عناصر دانش……………………………………………………………………………………………………………………………………………. 49

 

2-2-4-2 ویژگی‌های دانش……………………………………………………………………………………………………………………………………… 50

 

2-2-5 دانش آفرینی در سازمان…………………………………………………………………………………………………………………………………….. 53

 

2-2-6 تعریف مفهومی مدیریت دانش…………………………………………………………………………………………………………………………….. 56

 

2-2-7 منشأ و چگونگی شكل‌گیری مدیریت دانش…………………………………………………………………………………………………………… 57

 

2-2-8 اصول مدیریت دانش………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 61

 

2-2-9 اهداف مدیریت دانش…………………………………………………………………………………………………………………………………………. 63

 

2-2-10 تئوری‌های مدیریت دانش…………………………………………………………………………………………………………………………………. 64

 

2-2-10-1 تئوری‌های مدیریت دانش جامع………………………………………………………………………………………………………………. 64

 

2-2-10-2 تئوری‌های مدیریت دانش تیمی………………………………………………………………………………………………………………. 66

 

2-2-10-3 تئوری‌های مدیریت دانش جامعه‌گرا…………………………………………………………………………………………………………. 67

 

2-2-11 مؤلفه‌های مدیریت دانش………………………………………………………………………………………………………………………………….. 68

 

2-2-12 مدل‌های مدیریت دانش…………………………………………………………………………………………………………………………………… 69

 

2-2-12-1مدل بویست…………………………………………………………………………………………………………………………………………… 71

 

2-2-12-2 مدل شش بعدی……………………………………………………………………………………………………………………………………. 72

 

2-2-12-3 مدل نوناكا……………………………………………………………………………………………………………………………………………. 73

 

2-2-12-4 مدل رن جانسون…………………………………………………………………………………………………………………………………… 76

 

2-2-14-5 مدل استیوهالس……………………………………………………………………………………………………………………………………. 77

 

2-2-13 موانع مدیریت دانش………………………………………………………………………………………………………………………………………… 79

 

2-2-14 تحقیقات انجام شده در ارتباط با مدیریت دانش………………………………………………………………………………………………….. 82

 

2-2-14-1 پژوهش گلد………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 82

پایان نامه

 

 

2-2-14-2 پژوهش موهرمان……………………………………………………………………………………………………………………………………. 83

 

2-2-14-3 پژوهش ریگانز و مك اویلی…………………………………………………………………………………………………………………….. 84

 

بخش سوم

 

2-3 نیروی دریایی ج. ا. ا

 

2-3-1 مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 86

 

2-3-2 نیروی دریایی ج. ا. ا…………………………………………………………………………………………………………………………………………… 87

 

فصل سوم

 

روش اجرای تحقیق

 

3-1 مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 93

 

3-2 فرآیند اجرای تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 93

 

3-3 روش تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 94

 

3-4 جامعه آماری…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 94

 

3-5 نمونه آماری و روش نمونه‌گیری………………………………………………………………………………………………………………………………. 95

 

3-6 روش گرداوری اطلاعات و تدوین پرسش‌نامه……………………………………………………………………………………………………………… 95

 

3-7 روایی و پایایی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 96

 

3-7-1 اعتبار (روایی) ابزار……………………………………………………………………………………………………………………………………………… 97

 

3-7-2 قابلیت اعتماد (پایایی) ابزار………………………………………………………………………………………………………………………………… 97

 

3-8 روش تجزیه و تحلیل داده‌ها……………………………………………………………………………………………………………………………………. 98

 

فصل چهارم

 

تجزیه و تحلیل داده‌ها

 

4-1 مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 102

 

4-2 توصیف متغیرهای تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 102

 

4-2-1 نوآوری و خطرپذیری………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 102

 

4-2-2 رهبری………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 103

 

4-2-3 یكپارچگی…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 104

 

4-2-4 حمایت مدیران………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 105

 

4-2-5 كنترل………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 106

 

4-2-6 هویت سازمانی…………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 107

 

4-2-7 سیستم پاداش…………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 108

 

4-2-9 الگوهای ارتباطی………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 110

 

4-2-10 مدیریت دانش…………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 111

 

4-3 آزمون فرضیه‌های تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………… 112

 

4-4 نتایج آزمون…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 113

 

4-5 نتایج فرضیات به ‌طور خلاصه………………………………………………………………………………………………………………………………….. 120

 

فصل پنجم

 

نتیجه‌گیری و پیشنهادات

 

5-1 مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 122

 

5-2 نتایج و خلاصه آمار توصیفی……………………………………………………………………………………………………………………………………. 122

 

5-2-1 خلاقیت فردی كاركنان………………………………………………………………………………………………………………………………………. 122

 

5-2-2 حمایت مدیران………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 122

 

5-2-3 هویت سازمانی…………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 122

 

5-2-4 سازش با پدیده تعارض………………………………………………………………………………………………………………………………………. 123

 

5-2-5 سیستم پاداش…………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 123-        5-2-6 سبك رهبری…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 123

 

5-2-7 سیستم كنترل…………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 123

 

5-2-8 خطرپذیری……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 123

 

5-2-9 یكپارچگی…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 124

 

5-2-10 الگوهای ارتباطی……………………………………………………………………………………………………………………………………………… 124

 

5-3 نتایج و خلاصه آمار استنباطی…………………………………………………………………………………………………………………………………. 124

 

5-3-1 نتایج آزمون فرضیه اول………………………………………………………………………………………………………………………………………. 124

 

5-3-2 نتایج آزمون فرضیه دوم……………………………………………………………………………………………………………………………………… 124

 

5-3-3 نتایج آزمون فرضیه سوم…………………………………………………………………………………………………………………………………….. 124

 

5-3-4 نتایج آزمون فرضیه چهارم………………………………………………………………………………………………………………………………….. 125

 

5-3-5 نتایج آزمون فرضیه پنجم…………………………………………………………………………………………………………………………………… 125

 

5-3-6 نتایج آزمون فرضیه ششم……………………………………………………………………………………………………………………………………. 125

 

5-3-7 نتایج آزمون فرضیه هفتم……………………………………………………………………………………………………………………………………. 125

 

5-3-8 نتایج آزمون فرضیه هشتم…………………………………………………………………………………………………………………………………… 126

 

5-3-9 نتایج آزمون فرضیه نهم……………………………………………………………………………………………………………………………………… 126

 

5-3-10 نتایج آزمون فرضیه دهم…………………………………………………………………………………………………………………………………… 126

 

5-4 پیشنهادات تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 127

 

5-4-1 پیشنهاداتی مبتنی بر نتایج آزمون فرضیه‌ها………………………………………………………………………………………………………….. 127

 

5-4-2 پیشنهاداتی برای تحقیقات آینده………………………………………………………………………………………………………………………….. 130

 

ضمایم     …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 131

 

منابع      …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 141

 

نمودارها

 

4-2-1 نمودار نوآوری و خطرپذیری در فرهنگ سازمانی……………………………………………………………………………………………………. 102

 

4-2-2 نمودار رهبری در فرهنگ سازمانی……………………………………………………………………………………………………………………….. 103

 

4-2-3 نمودار یكپارچگی در فرهنگ سازمانی………………………………………………………………………………………………………………….. 104

 

4-2-4 نمودار حمایت مدیران در فرهنگ سازمانی……………………………………………………………………………………………………………. 105

 

4-2-5نمودار كنترل در فرهنگ سازمانی…………………………………………………………………………………………………………………………. 106

 

4-2-6 نمودار هویت در فرهنگ سازمانی…………………………………………………………………………………………………………………………. 107

 

4-2-7 نمودار سیستم پاداش در فرهنگ سازمانی…………………………………………………………………………………………………………….. 108

 

4-2-8 نمودار پذیرش تضاد در فرهنگ سازمانی………………………………………………………………………………………………………………. 109

 

4-2-9 نمودار الگوهای ارتباطی در فرهنگ سازمانی………………………………………………………………………………………………………….. 110

 

4-2-10 نمودار مدیریت دانش……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 111

 

 

 

جداول

 

2-1-1 عوامل و ابعاد شكل دهنده‌ی فرهنگ سازمانی……………………………………………………………………………………………………….. 25

 

2-1-2 فرهنگ از دیدگاه هرسی و بلانچارد……………………………………………………………………………………………………………………… 28

 

2-1-3 فرهنگ از دیدگاه كویین…………………………………………………………………………………………………………………………………….. 29

 

2-1-4 مقایسه‌ی تطبیقی مدل‌ها و الگوهای ارتباطی…………………………………………………………………………………………………………. 34

 

2-2-1 انواع مختلف دانش در ساختارهای 5گانه مینزبرگ………………………………………………………………………………………………… 47

 

2-2-2 مؤلفه‌های مدیریت دانش از نگاه صاحب‌نظران……………………………………………………………………………………………………….. 69

 

2-2-3 تعامل دانش نهفته و صریح…………………………………………………………………………………………………………………………………. 74

 

2-2-4 مدل مدیریت دانش با توجه به ساختار كار…………………………………………………………………………………………………………… 76

 

3-1 نحوه‌ی امتیاز بندی طیف لیكرت…………………………………………………………………………………………………………………………….. 96

 

3-2 جدول ضرایب آلفای كرونباخ…………………………………………………………………………………………………………………………………… 98

 

4-2-1 جدول فراوانی نوآوری و خطرپذیری……………………………………………………………………………………………………………………… 102

 

4-2-2 جدول فراوانی رهبری…………………………………………………………………………………………………………………………………………. 103

 

4-2-3 جدول فراوانی یكپارچگی (ادغام)…………………………………………………………………………………………………………………………. 104

 

4-2-4 جدول فراوانی حمایت مدیران……………………………………………………………………………………………………………………………… 105

 

4-2-5جدول فراوانی كنترل…………………………………………………………………………………………………………………………………………… 106

 

4-2-6 جدول فراوانی هویت سازمانی……………………………………………………………………………………………………………………………… 107

 

4-2-7 جدول فراوانی سیستم پاداش………………………………………………………………………………………………………………………………. 108

 

4-2-8 جدول فراوانی پذیرش تضاد………………………………………………………………………………………………………………………………… 109

 

4-2-9 جدول فراوانی الگوهای ارتباطی……………………………………………………………………………………………………………………………. 110

 

4-2-10 جدول فراوانی مدیریت دانش……………………………………………………………………………………………………………………………. 111

 

4-4-1جدول همبستگی بین نوآوری و مدیریت دانش………………………………………………………………………………………………………. 113

 

4-4-2 جدول همبستگی بین حمایت مدیران و مدیریت دانش…………………………………………………………………………………………. 114

 

4-4-3 جدول همبستگی بین هویت سازمانی و مدیریت دانش………………………………………………………………………………………….. 114

 

4-4-4 جدول همبستگی بین پذیرش تضاد و مدیریت دانش…………………………………………………………………………………………….. 115

 

4-4-5 جدول همبستگی بین سیستم پاداش و مدیریت دانش…………………………………………………………………………………………… 116

 

4-4-6 جدول همبستگی بین رهبری و مدیریت دانش……………………………………………………………………………………………………… 117

 

4-4-7 جدول همبستگی بین كنترل و مدیریت دانش……………………………………………………………………………………………………… 117

 

4-4-8 جدول همبستگی بین یكپارچگی و مدیریت دانش………………………………………………………………………………………………… 118

 

4-4-9 جدول همبستگی بین الگوهای ارتباطی و مدیریت دانش……………………………………………………………………………………….. 119

 

4-4-10 جدول همبستگی بین الگوهای ارتباطی و مدیریت دانش……………………………………………………………………………………… 119

 

4-5-1 اعلام نتایج فرضیات به اختصار……………………………………………………………………………………………………………………………. 120

 

اشكال

 

1-1 اثر اطلاعات و دانش بر تصمیم‌گیری…………………………………………………………………………………………………………………………. 4

 

2-1-1 منبع و منشأ فرهنگ سازمانی……………………………………………………………………………………………………………………………… 17

 

2-1-2 پرده‌های فرهنگ از دیدگاه شاین…………………………………………………………………………………………………………………………. 21

 

2-1-3 فرایند مدیریت فرهنگ سازمانی………………………………………………………………………………………………………………………….. 36

 

2-2-1 تئوری مدیریت دانش جامعه‌نگر…………………………………………………………………………………………………………………………… 67

 

2-2-2 مدل عمومی دانش در سازمان…………………………………………………………………………………………………………………………….. 70

 

2-2-3 مدل بویست……………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 71

 

2-2-4 مدل شش‌بعدی مدیریت دانش……………………………………………………………………………………………………………………………. 72

 

2-2-5 چارچوب مفهومی فرایند ایجاد دانش……………………………………………………………………………………………………………………. 73

 

2-2-6 مدل مبتنی برفرایندهای دانش……………………………………………………………………………………………………………………………. 78

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...