• فرضیه های تحقیق …………………………………………………………………………………………………………………………..13

 

1-5-1- فرضیه اصلی………………………………………………………………………………………………………………………………………….13

 

1 -5-2-فرضیه فرعی ………………………………………………………………………………………………………………………………………….13

 

 

  • تعاریف متغیر ها………………………………………………………………………………………………………………………………….14

 

1-6-1 تعرف نظری ومفهومی متغیر ها …………………………………………………………………………………..14

 

1-6-2 تعریف عملیاتی متغیر ها………………………………………………………………………………………………15

 

فصل دوم

 

 ادبیات تحقیق

 

بخش اول : عملکرد شغلی

 

2-1 مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..16

 

2-2 مفاهیم وابعاد عملکرد شغلی ……………………………………………………………………………………………………………………….16

 

2-3 اهمیت ارزشیابی عملکرد شغلی ………………………………………………………………………………………………………………….21

 

2-4 مزایایی ارزشیابی عملکرد شغلی …………………………………………………………………………………………………………………21

 

2-5 اهداف ارزشیابی عملکرد شغلی…………………………………………………………………………………………………………………….22

 

2-6 عوامل عملکرد شغلی …………………………………………………………………………………………………………………………………..23

 

2-6-1 عوامل رفتاری…………………………………………………………………………………………………………………………………………..23

 

2-6-2 عوامل فردی ……………………………………………………………………………………………………………………………………………24

 

2-6-3 عوامل فرایندی ……………………………………………………………………………………………………………………………………….24

 

2-6-4 عوامل سازمانی ………………………………………………………………………………………………………………………………………..24

 

2-7 روش های متداول ارزشیابی عملکرد شغلی…………………………………………………………………………………………………25

 

2-7-1 روش درجه بندی ترتیبی ……………………………………………………………………………………………………………………….25

 

2-7-2 روش مقایسه فرد به فرد …………………………………………………………………………………………………………………………25

 

2-7-3 روش مقیاسی ………………………………………………………………………………………………………………………………………….25

 

2-7-4 روش توزیع اجباری…………………………………………………………………………………………………………………………………26

 

2-7-5 روش انتخاب اجباری……………………………………………………………………………………………………………………………….26

 

2-7-6 روش فرم ارزیابی………………………………………………………………………………………………………………………………………26

 

2-7-7 روش وقایع حساس …………………………………………………………………………………………………………………………………27

 

2-7-8 روش تجزیه عملیات یا مدیریت بر مبنای هدف …………………………………………………………………………………….27

 

2-7-9 روش بررسی داخلی………………………………………………………………………………………………………………………………….27

 

2-7-10 روش تشریحی ……………………………………………………………………………………………………………………………………..28

 

2-7-11 روش ارزشیابی گروهی…………………………………………………………………………………………………………………………..28

 

2-8 هدف نهایی از ارزیابی عملکرد شغلی کارکنان ……………………………………………………………………………………………28

 

بخش دوم :سبک رهبری

 

2-8 مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..29

 

2-9 مفاهیم وتعاریف سبک رهبری……………………………………………………………………………………………………………………..30

 

2-10 تئوری های  رهبری ………………………………………………………………………………………………………………………………… 32

 

2-10-1 تئوری های شخصیتی –رهبری……………………………………………………………………………………………………………32

 

2-10-2 تئوری های رفتاری ، رهبری ……………………………………………………………………………………………………………….33

 

2-10-2-1 رفتار گرایی……………………………………………………………………………………………………………………………………….33

 

2-10-2-2 رفتار انسان گرایی…………………………………………………………………………………………………………………………….33

 

2-10-2-3 تحقیقات دانشگاه آیوا …………………………………………………………………………………………………………………….33

 

2-10-2-4 تحقیقات اوهایو……………………………………………………………………………………………………………………………….34

 

2-10-2-5 تحقیقات میشیگان ………………………………………………………………………………………………………………………..34

 

2-10-2-6 شبکه مدیریت …………………………………………………………………………………………………………………………………34

 

2-10-2-7 چهار نظام مدیریت ………………………………………………………………………………………………………………………..34

 

2-10-2-8 تحقیقات اسکاندیناوی……………………………………………………………………………………………………………………..35

 

2-10-3 تئوری های اقتضایی ……………………………………………………………………………………………………………………………35

 

2-10-3-1 نظریه مسیر-هدف……………………………………………………………………………………………………………………………35

 

2-10-3-2 الگوی فیدلر……………………………………………………………………………………………………………………………………….35

 

2-10-3-3 تئوری مبتنی بر تبادل نظر رهبر با اعضا………………………………………………………………………………………….35

 

2-10-3-4 زنجیره رفتاری رهبری …………………………………………………………………………………………………………………….36

 

2-10-3-5 مدل سه بعدی اثر بخشی رهبری……………………………………………………………………………………………………36

پایان نامه و مقاله

 

 

2-10-3-6 مدل مشروط وروم-ی تن…………………………………………………………………………………………………………………37

 

2-10-4 تئوری های نوین رهبری………………………………………………………………………………………………………………………37

 

2-10-4-1 رهبری کاریزما…………………………………………………………………………………………………………………………………37

 

2-10-4-2  رهبری فرهمند ………………………………………………………………………………………………………………………………37

 

2-10-4-3 رهبری خدمتگذار …………………………………………………………………………………………………………………………..38

 

2-10-4-4 رهبری تحول گرا …………………………………………………………………………………………………………………………..38

 

2-10-4-4-1 ویژگی رهبری تحول گرا……………………………………………………………………………………………………………40

 

2-10-4-5 رهبری مراوده ای ………………………………………………………………………………………………………………………….43

 

2-10-4-5-1 ویژگی رهبری مراوده ای ………………………………………………………………………………………………………….44

 

2-10-4-6 رهبری عدم مداخله گر …………………………………………………………………………………………………………………45

 

2-11 نتیجه گیری ……………………………………………………………………………………………………………………………………………46

 

بخش سوم:فرهنگ یادگیری سازمانی

 

2-12 مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..46

 

2-13 یادگیری چیست…………………………………………………………………………………………………………………………………………47

 

2-14 اندازه گیری یادگیری ……………………………………………………………………………………………………………………………….48

 

2-15 سازمان یادگیرنده……………………………………………………………………………………………………………………………………..48

 

2-16 انواع یادگیری سازمانی…………………………………………………………………………………………………………………………….49

 

2-17 سطوح یادگیری سازمانی …………………………………………………………………………………………………………………………..51

 

2-17-1 یادگیری فردی……………………………………………………………………………………………………………………………………….51

 

2-17-2 یادگیری تیمی-گروهی………………………………………………………………………………………………………………………….51

 

2-17-3 یادگیری فرابخشی…………………………………………………………………………………………………………………………………52

 

2-17-4 یادگیری سازمانی…………………………………………………………………………………………………………………………………..52

 

2-18 فرهنگ سازمانی ………………………………………………………………………………………………………………………………………..54

 

2-18-1 کارکرد های فرهنگ سازمانی ……………………………………………………………………………………………………………….55

 

2-19 فرهنگ یادگیری سازمانی………………………………………………………………………………………………………………………….56

 

بخش چهارم:رویکرد یادگیری

 

2-19 مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..59

 

2-20الگوی p3بیگز از یادگیری…………………………………………………………………………………………………………………………..59

 

2-21 رویکرد های یادگیری…………………………………………………………………………………………………………………………………64

 

2-21-1 رویکرد یادگیری عمیق………………………………………………………………………………………………………………………….64

 

2-21-2 رویکرد یادگیری سطحی……………………………………………………………………………………………………………………….65

 

2-21-3 رویکرد یادگیری استراتژی…………………………………………………………………………………………………………………….66

 

2-22 تحقیقات داخلی …………………………………………………………………………………………………………………………………………67

 

2-23 تحقیقات خارجی ……………………………………………………………………………………………………………………………………….70

 

فصل سوم

 

روش تحقیق

 

3-1مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….74

 

3-2جامعه آماری………………………………………………………………………………………………………………………………………………….74

 

3-3 نمونه آماری………………………………………………………………………………………………………………………………………………….74

 

3-4 قلمرو زمانی ومکانی تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………75

 

3-5 روش جمع آوری اطلاعات …………………………………………………………………………………………………………………………..75

 

3-5-1 مطالعات کتابخانه ای……………………………………………………………………………………………………………………………….75

 

3-5-2 روش میدانی…………………………………………………………………………………………………………………………………………….75

 

3-6 ابزار اندازه گیری ………………………………………………………………………………………………………………………………………….75

 

3-6-1 مقیاس عملکرد شغلی……………………………………………………………………………………………………………………………..75

 

3-6-2 مقیاس رویکرد های یادگیری…………………………………………………………………………………………………………………..76

 

3-6-3 مقیاس سبک رهبری……………………………………………………………………………………………………………………………….76

 

3-6-4 مقیاس فرهنگ یادگیری سازمانی……………………………………………………………………………………………………………76

 

3-7 روایی پرسشنامه……………………………………………………………………………………………………………………………………………77

 

3-8 روش تجزیه وتحلیل داده ها …………………………………………………………………………………………………………………….77

 

فصل چهارم

 

تجزیه وتحلیل داده ها

 

4-1مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..79

 

4-2 یافته های توصیفی ……………………………………………………………………………………………………………………………………..79

 

4-2-1 توصیف داده های جمعیت شناسی ………………………………………………………………………………………………………..79

 

4-2-2 جنسیت……………………………………………………………………………………………………………………………………………………79

 

4-2-3 سن……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………81

 

4-2-4 میزان تحصیلات ……………………………………………………………………………………………………………………………………..82

 

4-2-5 سابقه خدمت …………………………………………………………………………………………………………………………………………..83

 

4-3 شاخص های توصیفی…………………………………………………………………………………………………………………………………..84

 

4-4 بررسی مفروضه های مدل معادلات ساختاری …………………………………………………………………………………………..84

 

4-4-1 نرمال بودن متغیرها………………………………………………………………………………………………………………………………….84

 

4-4-2 رابطه خطی……………………………………………………………………………………………………………………………………………….85

 

4-5 همبستگی بین متغیر های درونزا وبرونزا……………………………………………………………………………………………………..86

 

4-6 پیش بینی کننده های عملکرد شغلی …………………………………………………………………………………………………………87

 

4-6-1 اثر های مستقیم……………………………………………………………………………………………………………………………………….89

 

4-6-1-1 فرضیه اول…………………………………………………………………………………………………………………………………………….90

 

4-6-1-2 فرضیه دوم……………………………………………………………………………………………………………………………………………90

 

4-6-1-3 فرضیه سوم…………………………………………………………………………………………………………………………………………..90

 

4-6-1-4 فرضیه چهارم………………………………………………………………………………………………………………………………………..90

 

4-6-1-5 فرضیه پنجم…………………………………………………………………………………………………………………………………………91

 

4-6-2- اثرهای غیر مستقیم………………………………………………………………………………………………………………………………..91

 

4-6-2-1 فرضیه ششم…………………………………………………………………………………………………………………………………………91

 

4-6-2-2 فرضیه هفتم…………………………………………………………………………………………………………………………………………92

 

4-6-2-3 فرضیه هشتم……………………………………………………………………………………………………………………………………….92

 

4-6-3 اثر های کل………………………………………………………………………………………………………………………………………………92

 

4-6-4 مقایسه اثرهای مستقیم و غیر مستقیم …………………………………………………………………………………………………94

 

4-7آزمون بردازش مدل عملکرد شغلی …………………………………………………………………………………………………………….96

 

4-7-1 فرضیه نهم………………………………………………………………………………………………………………………………………………..96

 

4-8 نتیجه گیری ………………………………………………………………………………………………………………………………………………..98

 

فصل پنجم

 

5-1 مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………………..99

 

5-2 تحلیل فرضیه ها………………………………………………………………………………………………………………………99

 

5-3 پیشنهادها ی تحقیق …………………………………………………………………………………………………………….103

 

5-3-1 پیشنهاد های پژوهشی ……………………………………………………………………………………………………..103

 

5-3-2  پیشنهاد های کاربردی ……………………………………………………………………………………………………104

 

5-3-3 محدویت ها تحقیق …………………………………………………………………………………………………………..105

 

فهرست منابع فارسی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………106

 

فهرست منابع انگلیسی………………………………………………………………………………………………………………………113

 

چکیده انگلیسی …………………………………………………………………………………………………………………………………………………116

 

عنوان انگلیسی ………………………………………………………………………………………………………………………………………………….117

 

 

 

فهرست جدولها و نمودارها

 

جدول 2-1 تعاریف مختلف عملکرد شغلی ………………………………………………………………………………………………………….20

 

جدول 2-2 خصوصیات رهبری تحول گرا ………………………………………………………………………………………………………….42

 

جدول 3-1 ضریب آلفای کرونباخ……………………………………………………………………………………………………………………….77

 

جدول 4-1 داده های توصیفی به تفکیک جنسیت ………………………………………………………………………….79

 

جدول 4-2 داده های توصیفی به تفکیک سن …………………………………………………………………………………81

 

جدول 4-3 داده های توصیفی به تفکیک میزان تحصیلات ……………………………………………………………..82

 

جدول 4-4 داده های توصیفی به تفکیک سابقه خدمت ………………………………………………………………….83

 

جدول 4-5 شاخص های توصیفی متغیر های پژوهش …………………………………………………………………….84

 

جدول 4-6 ماتریس همبستگی متغیر های درون زا وبیرون زا…………………………………………………………..86

 

جدول 4-7 برآورد ضرایب اثر های مستقیم ……………………………………………………………………………………….89

 

جدول 4-8 بر آورد ضرایب اثرهای غیر مستقیم …………………………………………………………………………………91

 

جدول 4-9 برآورد ضرایب اثر های کل ……………………………………………………………………………………………….93

 

جدول 4-10 اثر مستیم ،غیر مستقیم ،اثر کل و واریانس تبیین شده عملکرد شغلی……………………………..94

 

جدول 4-11اثر مستیم ،غیر مستقیم ،اثر کل و واریانس تبیین شده فرهنگ یادگیری سازمانی ………………..95

 

جدول 4-12اثر مستیم ،غیر مستقیم ،اثر کل و واریانس تبیین شده رویکرد یادگیری……………………………….95

 

جدول 4-13 شاخص های برازش عملکرد شغلی ………………………………………………………………………………………..96

 

جدول 4-14 ضرایب رگرسیون ،خطای معیار ومقدار (t)محاسبه شده عملکرد شغلی ………………………………97

 

نمودار 4-1 نمودار ستونی مربوط به جنسیت ………………………………………………………………………………………………80

 

نمودار 4-2 نمودار ستو نی مربوط به سن ……………………………………………………………………………………………………81

 

نمودار 4-3 نمودار ستونی مربوط به میزان تحصیلات ………………………………………………………………………….82

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...